Alla inlägg under augusti 2008

Av Katrine - 29 augusti 2008 15:06

Hade bokat ridhuset i Bysala. Ångrade mig nästan när jag vaknade. Var lite seg i kroppen efter gårdagens lopp.

Efter en kopp kaffe var det glömt. Åkte iväg kl.08.00 Som om Elviz kände att matte var lite trött idag så skötte han sig exemplariskt. Mjuk o fin i munnen. Jobbade inte i så högt tempo men han var vaken i tempoväxlingarna. Ibland var han lite för duktig och gissar lite i förväg vad vi ska göra den busen.

Idag fungerade även galoppen på full eftrgift :)

Avslutade ridpasset med spinn. Gjorde bara en gång åt båda hållen för han gjorde det så himla bra!!!


Efter hemkomsten blev det ytterligare kaffe för att piggna till. Sen bar det ut i stallet och skurade 2 av boxarna. Skönt att iaf påbörjat städningen av stallet inför installningen som kommer fortare än blixten.


Av Katrine - 28 augusti 2008 14:57

Ja idag var det dags att springa mitt 3:dje blodomlopp. Denna gång i Västerås.

Hade fått ihop ett lag, 5 deltagare. Jag, monica, hennes son Rickard, Tina-Lena och Marit. Plus att min Lill dotra Ullis och hennes Micke var med.

Sträckan var även denna gång 5 km. Kände mig pigg och på hugget.

Tog mig runt på 29,54 min. Bra va?! Detta utan problem, inte jobbigt alls.

Tror jag hamnade på plats 177 av ca 1100 startande i den klassen.

Dotra o Micke de gick runt för Ullis blev nyligen opererad i handen. Men de hade istället tagit på sig militär mundering med ca. 20 kg  packning i ryggsäcken för att träna. OjOj!


Nu laddar jag för Tjejmilen som är på söndag!

Av Katrine - 27 augusti 2008 11:15

Igår blev det en skogsluffar tur med svamppåsen i fickan. Hittade lite grann, men det började regna så vi knallade hem blöta efter 45 min.

Jobbar em idag. Red ur på morgonen. Körde en del galopp på en mjuk o fin grusväg. Stod i fältsits så gott det gick i westernsadel. Elviz tyckte det var roligt. Ökade faktiskt inte farten så mycket utan låg i ett bra tempo. Ibland kändes det som han gärna skulle vilja busa lite med sänkt huvud. Hm risk att det skulle bli bock hopp. Men som tur var så höll han sig i skinnet.


Tog in stona från hagen, borstade och pysslade lite med dem. Flyttade dem sen till nytt bete. Inte för att de behöver det , för tjocka är de. Går nog inte att få nån sadel att ligga där inte. Hoppas på bra väder hela september så de kan gå kvar ute medan vi far på semester.

Av Katrine - 25 augusti 2008 17:39

Grattis Nikki på 4 års dagen!

 Kramar från Mormor o Morfar


Kör försiktigt på sparkcykeln.


Visst är hon väl söt vårt barnbarn i Fagersta!!!!

Av Katrine - 24 augusti 2008 22:00

Ja då har vi varit på Long Valley Ranch och tävlat en C-tävling. Den arrangerades av WRCS och Long valley ranch. En mycket väl arrangerad tävling.


Lastade Elviz kl. 05.00 Jäsp!!

Resan gick fortare än vi trott så vi kom fram i god tid. Elviz fick stå i släpet o mumsa på frukosthö.

Vår första start var i Reining mönster 8. Vi var 5 startande. Gick ut sist i klassen. Tydligen så hade alla fyra före oss gjort nått galet för de blev diskade men det uppfattade inte jag förrän efteråt. Alltså vann vi!!

Tyckte väl att ritten var ok iallafall.

Sen var det dags för Horseman ship. Elviz var lite för taggad. Han trodde nog att det var reining igen. Slutade 7:a av 11.

 Nästa var Western riding mönster 9. Ja på nått konstigt vis så vann vi även denna klass. Han gjorde väl det han skulle men inte med nån finess precis.


Sist var det en till Reining klass mönster 6. Inte så svårt att vinna den heller för vi var bara 3 st varav en startade utom tävlan och den andre diskade sig.

Men jag var jätte nöjd med ritten. Elviz bjöd till riktigt bra. Har inte hunnit kolla filmen än men min egen känsla av ritten var MKT nöjd. Fick iaf 62 p.


Fina priser fick vi. Två säckar foder Fibergi och presentkort på westernskjorta hos Lonesomepine.


Av Katrine - 22 augusti 2008 16:02

Nu är det riktigt kul att ge sig av på hästryggen ut i skogen med fickan full av "hundbajspåsar". Ja , att plocka svamp i!!

Red vår lilla runda idag . Elviz har fått vila ett par dagar så det var lagom. Hittade massor av fina kantareller. Fyllde en påse. Ska vidare i morgon och fortsätta plocka. Elviz tycker det är skönt att gå fram i skogen och myspysa medans matte plockar svampar..

Av Katrine - 21 augusti 2008 22:00

Idag har jag ,min lill dotra Ullis och hennes sambo Micke varit till Örebro och sprungit Blodomloppet 5 km.

Det  gick jätte bra. Har haft en liten formsvacka ett tag. Har haft svårt att komma in i andra andningen när jag sprungit. Annars brukar den infinna sig efter ca 2 km. Idag kom den iaf! Tog mig runt banan på ca 30 min. Skulle gått fortare om det inte varit så trångt i starten. Fick lova att gå en bit innan det släpte.

Ser nu fram mot nästa vecka då det bär av till Västerås för ett nytt blodomlopp och sedan den 31/8 far vi till Stockholm och springen Tjejmilen!!!


Av Katrine - 19 augusti 2008 19:43

Hade bokat ridhuset i Bysala idag. Ridbanan här hemma är inget vidare efter allt regn.

Träningen gick bra. Jobbade mycket i i både trav och galopp. Han har börjat tycka det är roligt med rakspåren nu , ökar av sig själv och väntar på tecken från mig om han ska stoppa eller fortsätta.


Passade på att hälsa på Åsa och barnen när jag var och handlade i Fagersta.

Det var kul men mindre roligt att handla. Var tyvärr tvungen då kylskåpet var absolut tomt.

Mille hade vuxit mycket. Han vägde 4080 g när han föddes och nu vägde han över 5000g och är bara 3½ vecka. WOW!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards