Alla inlägg under juli 2010

Av Katrine - 27 juli 2010 17:58

Ja fan det kunde faktiskt gått käpprätt åt helvete idag när jag var ut och red.


Skulle ta en lugn liten runda i skogen, red upp mot Tackbytorp skogen för att kolla om det kommit nå kantareller. Kom bara in en bit på stigen sen var det massa träd som låg över stigen som inte gick att komma över så vi vände.

Knallade vidare på ett annat ställe där uppe o i kanten av åkern. Vände sen för att gå hemåt. Tog en lite stig genom den lilla skogen nedanför torpet.

Kom bara en liten bit in när det typ rasslade runt benen på Elviz. Vi tvärstannar, hjälp ett helt "nystan" med riktigt grov ståltråd eller vad det kan kallas.


Hinner på två röda sekunder tänka på vad som kan hända. Helst av allt vill jag hoppa av och gömma mig bakom ett träd men fann mig snabbt.

Tänkte först bara vända försiktigt men insåg att det inte gick, hoppade av och ser då att bakbenet sitter fast i en ögla. HJÄLP!!!!!


Trodde då att det fanns en ände så att jag skulle kunna dra bort den men den satt fastvuxen i gräset.

Elviz började dra lite med bakbenet men ställde sig blixtstilla när jag med basröst sa WOW WOW säkert hundra gånger.

Flyttar undan framdelen sakta till vänster så han inte skulle fastna med fram oxå då tråden låg intill höger framben. Sen låg den vidare bakåt o runt bakhoven.


Efter ha flyttat några steg så böjde jag mig försiktig och fick Elviz att snällt lyfta höger bakben framåt så jag kunde trixa bort öglan. Den satt lite fast, har ju slideskor på honom o de sticker ju ut lite mer bak än vanliga skor. Hujeda säger jag bara.

Kunde sen flytta undan från eländet.


Red hem , pysslade om Elviz. Gick sen in för att äta men då var jag fan knäsvag.

Kommer garanterat få mardrömmar i natt.


Fotot nedan visar en lycklig Oliver som just sprungit så mycket att tungan blev ovanligt lång.

  

Av Katrine - 26 juli 2010 11:31

  


Grattis MILLE på 2 års dagen!  Kramizar Mormor o Morfar

Av Katrine - 21 juli 2010 19:18

Är fanemej som ett barn som just börjat på dagis d.v.s blir förkyld på stört då man träffar en massa människor. Precis så blev det för mig då jag återvände till jobbet efter semestern. Hade haft lite ont i halsen redan från dag 2 på jobbet men sen har det mest varit lite småsnorigt men i morse vaknade jag med harklig röst, snuvig o tung i knoppen.


Ingen ide`att känna efter för mycket så jag drog igång o röjde lite här inne efter att släppt ut Elviz.

Kl 11 åkte jag till mina pållar som är borta för betäckning, det var nämligen dax att testa om Haaydirah var klar att betäckas o det var hon.


Nedan kommer foto på de kära, Haaydirah (ganska nytt foto taget av Linda Lundin) och Elton ( i sin ungdoms dagar) numera är han vit.

  


Så nu vet ni att hingsten vi valde är självaste Elton som även är pappa till min underbara vita springare ELVIZ.

Nu väntar vi att Liberia oxå ska bli brunstig så ska hon oxå betäckas med Elton.


Båda stona är dock forfarande till salu även om de blir dräktiga men jag måste erkänna att det skulle nog vara lite kul igen med små fölisar.

Jaja, det ska ju bli dräktiga först o sen gå hela 11 månader om allt går vägen innan  det kanske tittar ut nån liten krabat. Hoppas kan man ju alltid göra :).


Väl hemma så bestämde jag mig för att svettas bort förkylningen. Först blev det en promenix med gubben o hunden (inte så värst svettigt).


Sadlade sen Elviz o jobbade ett hårt pass i paddocken. Vi var ordentligt svettiga båda två. Trodde först att jag inte ens skulle orka galoppera nått men envis som man är så körde vi på av bara fan. Gick faktisk riktigt bra. Hoppas jag är piggare i morgon så vi kan köra på ett pass till, ska jobba helgen å då blir det nog bara lite skogsridning.


Nu är det dax för en glass, kram!

Av Katrine - 15 juli 2010 08:33

  


Ja jag vet Jessika att du smsa mig att när jag nu hade semester så skulle jag ha tid att blogga. Men se det vart inget, varför vet jag inte.


Dagarna har bara flugit iväg. Vädret har varit kanon så det finns väl inget att klaga över.

Gubben har jobbat så jag har pysslat massor med hästarna. Stona som går på bete har fått komma in nästan varje dag och blivit ompysslade + lite longering nån gång ibland.

Elviz har jobbat för fullt faktiskt, men nått EM blev det icke. Han är verkligen snygg nu med massa muskler och på senaste träningen vid Anders var han riktigt BRA så vi har nog kunnat fara ner till EM utan att skämma ut oss allt för mycket men mina planer redan i vintras när det blev bestämt att jag skulle operera min tumme var att bara åka på nån mindre tävling i år då 6 veckors träning blev haltande p.g.a sjukskrivning. Tränat flitigt har vi iaf gjort.


Han fick en minisemester i hela 4 dagar nu men det får räcka. Blir en hel vecka i augusti då vi far utomlands. Så nu kör vi på igen som vanligt.


Inte varit nått specillt annars under semestern. Firade midsommar här hemma med son o familj. Var ner till Västerås på Power meet en sväng i helgen som var.


Jovisst, på hästfronten har det hänt saker. Haaydirah for ju upp till norrland i början av juni. Efter en månad så hade tjejen bestämt att hon ville köpa henne så hon bokade veterinär för besiktining. Yes tänkte jag vad bra en häst mindre. Hm, hon hann aldrig bli besiktigad , de fick plötsligt nått ekonomiskt strul eller nått sånt så de kunde inte köpa henne. Så i tisdags efter jobbet åkte vi ner till Askö stuteri i Västerås där hästtransportören hade lämnat av henne.

Körde inte hem henne utan släppt av henne hos hingsten, så nu blir det betäckning istället. Kanske lite sen på säsongen men vad gör det om hundra år?!

Ja, nu räckte det inte med detta, vi åkte hem o hämtade Liberia oxå o for med henne till samma hingst. Så nu får vi se om det blir några föl nästa år :).


Vilken hingst återkommer jag med såsmåningom. HA HA nu blev ni allt lite nyfikna va?


Började jobba i tisdags med känslan både skönt o ett helvete. Kul att träffa alla jobbkamrater igen men det är grymt varmt där inne på hemgården.


Jag älskar värmen men det gör inte mina fötter, de gillar inte kyla heller för den delen. De har varit ledsna värre några dagar nu när de fått traska runt på jobbet. Tummen är väl inte heller så värst glad men den får allt vänta läääääänge på nån ny operation så det så!


Har sonens  katt här ett tag då de är ute o campar, gissa om det är full rulle?!

Findus är cool som vanligt men Felix han får fan i sig när lillasyster Mimmi är här. Hu vad de springer. I helgen small det till på övervåningen, oj vad var det. Kollade, jo mina två missar var nere men Mimmi fattades. Springer upp o vad skådar jag :(, Mimmi sitter mitt på vårt sovrumsgolv o tittar på en stor flod av nån glittrande vätska + massa glasbitar. Jaha det var den lavalampan det. Detta glitter kommer nog att finnas kvar på golver i alla tider :).


Ska jobba kväll så jag klev upp 05.45, kommer ner i köket. Men vad fan, äggskal i hela köket ända in i tv rummet. Hade stekt ägg i går, stoppat skalen i äggkartongen och lagt den kartongen i en annan kartong. Tänkte ta ner det i källaren o elda den i pannan men glömde naturligtvis det. Så kissaran hade då fått ur denna ägglåda o busat runt med alla äggskalen. Mjau!!!!


Jaja, kommer ner i källaren. Håller på att kliva på en stor råtta, ja o då menar jag STOR ingen jävla liten näbbmus.

Källardörren hade stått öppen så katten Wilma hade fixat in den där otäcka saken.


Nej nu ska jag ut i solen o jobba Elviz innan det är dax att åka o jobba.


KRAM på er alla!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards