Alla inlägg under februari 2009

Av Katrine - 27 februari 2009 08:35

Ja ni mina kära arbetskamrater som läser min blogg, nu har ni lyckats med ert hostande o nysande på jobbet. Nu har även den "Sista furan fallit" nämligen jag. Lite feber, svider i halsen + att det känns som tusen miljoner små trådar i halsen som gör att jag bara vill hosta. Men tro nu för all del inte att jag tänker lägga mig med näsan i vädret, nejdå nu ska bara min goda frulle få sjunka ner ordentligt i magen så ska jag ut o rida.

Kram på er alla trots detta!!!!

Av Katrine - 26 februari 2009 18:50

Grattis på 3 års dagen Julia , vi kommer i morgon med paket.


Kramizar Farmor o farfar

Av Katrine - 26 februari 2009 18:29

Hur skönt är det då att veta att man är s.k långledig 3 hela dagar??

Helt sjukt skönt! Har fullt upp men är ju iaf hemma. Att jag har förbannat ont i halsen ska nog gå att förtränga. 

Jag brukar för det mesta gnälla hur jobbigt det varit på jobbet men idag måste jag faktiskt erkänna att både gårdagen då jag jobbade kvällspass och idag på dagturen så har det varit absolut helt ok. Allt har flutit bra.

Det har varit härligt töväder idag så jag hade planerat att rida när allt var mockat o klart i stallet men medan jag pysslade med det så började det att vräka ner snö och det småblåste så av nån anledning så ångrade jag mig. Ingen ridning idag. Hästarna ville bara in. Diva for som ett skållat troll runt runt i hagen. O Semlan o Liberia rök nästan ihop och slogs i sin hage.




Av Katrine - 24 februari 2009 18:41

Efter jobbet så var det som vanligt med mockning och annat stallgöra.

Red iaf Elviz ett ordentligt pass i paddocken. Mycket galopp arbete. Fattningarna går alldeles utmärkt.  Stoppen var oxå bra idag. Lite svårt att få honom att gå kvar i låg form vid eftergift tycker jag. Är ju en hel del snö på banan så spinn körde vi på stallbacken. O oj vad han har blivit duktig. Hoppas vi kan behålla det och kanske förbättra lite t.om inför årets tävlingar. Årets första tävling är i slutet av Mars och ingår i Agria cup, men vet ej ännu ocm vi ska anmäla till den. Tycker det ät lite för tidigt. Vill gärna hinna träna lite i ridhus innan dess. Och egentligen så tycker jag nästan att säsongen blir ganska lång ändå. Vi får se. 


Fotot taget av Jessika

Av Katrine - 23 februari 2009 18:52

Äntligen är måndagen snart över. Har haft en skaplig dag på jobbet trots att det var måndag. Förra veckan hade jag måndag vareviga dag.

Efter att ha mockat , packat hö o donat så tog jag in Elviz. Borstade och flätade manen igen. Den har fått vara utsläppt och blivit vädrad i en vecka nu men den är så lång så det är bäst att ha den flätad till vardags.

När jag höll på att fläta som bäst så gick ett tagelstrå av med ett litet klick som det kan låta, o vips så flög Elviz i luften och höll på att landa med broddar o allt rak på min fossing. Han dra undan den i ren reflex. Nära ögat! Sicken tur. Varför gjorde han så kan ni undra? Jo det är så att jag sällan har ström på i hagarna men nu har den varit det efter att han varit lite för hängande på tråden ett tag. Så troligen trodde han det var ett ström knäpp som hördes. Känslig herre för ljud, precis som sin mamma Haadyah.

Red ut en sväng. Pulsade i snö igen, är nästan oundvikligt numera. På hemväg så tog jag en repa i kanten på storåkern. Galopperade en bit, känns jobbigare att skritta i djupsnön. Jätte mysigt!

Nåja, hade lite tur där oxå. Hade precis saktat av till skritt när vi började närma oss änden på åkern. O vips flög en fågel upp , den låg gömd i snön. Elviz gjorde ett hopp o jag hängde på en lös tråd kan man säga. Men än är det hyffsad balans i kärringen så jag satt kvar. Får nog ett fint blåmärke på insidan av låret då jag slog i det fram på sadeln. När vi gått en bit till så fladdrade det upp massor av sådan där oteringar fast nu visste både Elviz o jag vad det var.



Av Katrine - 22 februari 2009 18:54

JA idag hade jag mockhjälp i stallet, barnbarnen Jennifer 6år och Julia 3 år. Gick det bra då?

Ja så länge det varade så . Efter 5 minuter så hade de ont i nacken, hm och efter ytterligare 3 minuter så hade de även ont i ryggen. Undrar just vilka som är föräldrar till dessa barn? ;).

Det dröjde ju en stund innan jag var klar så antalet gånger jag hörde "är vi klara nu?" har jag tappat räkningen på. Ja dessa stadsbarn ( om man nu kan kalla Kolsva för stad).

När vi var klara på riktigt så busade de ,trots sina onda nackar o ryggar, runt i den djupa snön som bara ökas på med ett ihållande snöande.


Så har helgen runnit i väg och i morgon är det måndag igeeeeen. Måste ta en typ positivt tänkande meditation så jag mäktar med den kommande veckan.

Av Katrine - 21 februari 2009 17:39

Skulle gå ut o ta in hästarna, går för att byta kläder. Efter mig kom barnbarnet Julia 3 år:

Julia - Farmor jag har oxå trosor

Jag - Jasså

Julia - Inte min pappa och farfar

Jag - Nä

Julia - Min mamma har oxå trosor

Jag - hahaha


Ja detta dygn kommer nog att bli många funderingar från en tre åring.

Av Katrine - 21 februari 2009 15:27

Lördag!

Har sakta återvänt till "livet" efter en slitsam vecka . I vanliga fall så släpper jag jobbet så snart jag stänger dörren där och går hem. Men efter denna vecka så har jag haft det med mig hem. När jag vaknade i morse så var min första tanke "Fan nu är det snart måndag igen".

Men jag är faktiskt rätt duktig, för det mesta iaf att köra nån form av meditation och bestämma mig för att nu stänger vi av och njuter av att det är lördag!

Idag på em kommer våra barnbarn Jennifer o Julia och ska sova över här så jag bestämde mig för att rida så snart jag mockat och ätit frulle.

Oh tänk , den underbara hästen kan verkligen reparera mitt sinne.

Ville inte rida i paddocken idag och skogen är verkligen full av snö så jag red hinderstigen bort och vägen hem och upprepade det några gånger. Kunde trava och galoppera på vägen. Helt underbart! Med ett leende på läpparna och ögonen som rann av vinddraget travade vi på. Det kändes nästan som när vi tävlade distansridning. Han längde travstegen utan att höja farten. Ett vilande steg bara. Nästan så jag blir sugen att rida nån kortare distansritt igen. Haha den som lever får se!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards