Alla inlägg under januari 2011

Av Katrine - 31 januari 2011 19:06

Jajemän, då var det den sista dagen denna månad. Ett steg närmare våren.

Det märks på både kusar o honkattan. Märrarna är brunstiga och allihopa fäller utav bara f..

Gjorde misstaget att tugga tuggummi samtidigt som jag borstade o herre gud vad tuggummit blev stort efter en stund.

Kattan Wilma har helt plötsligt bestämt sig för att gå ut o låter gör hon som att det vore mars redan nu men ingen vildhane i sikte ännu.


Sedan sist så har Elviz fått dojjor på fossingarna så nu är vi på G igen. Tyvärr så har han en vinterskrud som heter duga. Skulle behöva klippa honom för han blir svettig av ingenting typ.

Diva får liten smula försiktig träning, vi går på halkiga promenader bara för det är sån j...a skare att det inte går att longera på nått bra ställe. Förresten så har det nog löst sig med hennes träning. Har hittat en bra tränare Waldemar Wass på High Rock Ranch som hon ska åka till i april troligen.


Idag efter worket så var det dax att ner till FLE o ta nya prover igen o nu är det bara att hoppas att de är mer normala nu så jag kan börja träna på gymmet igen och köra på med hästträningen o börja jogga igen då mina fötter är mycket gladare nu.

Hej hopp verkar som det blir ganska lite tid över för sånt dära trök som att var inne o dona med snabeldraken , tvätta o laga mat. Eller mat MÅSTE man ju ha om man ska orka var ute så de ska jag nog stå ut att fixa.


Kramiz på er alla!



Av Katrine - 19 januari 2011 19:40

Jag kan inte för mitt liv begripa vart tiden tar vägen. Men det är väl inte meningen heller.

Allt har flutit på med ridningen tills det jävla tövädret kom. Elviz har tagit sig fram bra utan skor men nu går det knappt att få ut dem i hagen. Diva hade oxå lagom fått lite jobb i benen då det blev skit väder. Jaja, det är inte fel då det blir varmare men när det sen fryser på igen så är det bra isssssss och snön stenhård av skare. Elviz får då på skorna igen på måndag så dä så!


Ja nu har en plan till även skitit sig. Sen jag köpt Diva ( juli -08) då hon var typ en månad gammal så var min plan att hon skulle på inridning/tillridning hos Anders, men vad händer?? Jo, nu när jag pinglar dit och vill boka  så får jag veta att Anders ska flytta utomlands. J....r! Så just nu går min arma hjärna på högvarv hur jag ska göra. Men det finns ju en lösning på allt sägs det eller?


Jaha, sen då? Jo kom hem från en tuff dag på jobbet. Gubben min hade varit snäll o mockat. Tack!

Käkade lite, knallade sen ut i stallet och fixade med allt foder. Hade tänkte halka in med hästarna och borsta dem ordentligt men jag var så förbaskat trött att jag gick in istället. Tur att de inte dör av det iaf.

Sov lite taskigt i natt. Orsak 1: Fullmåne Orsak 2: en hund som gnällde, han var till veterinären igår kväll och fick sina tänder fixade från tandsten och då fick han ONT i sitt lilla lår där han fick spruta. Stackars liten.


Sitter här o känner att jag börjar få ont i halsen. Det går inte, har fått nog av sjukdom. Nu är det någon annans tur. Måste köra " JAG ÄR INTE SjUK" meditation eller nått sånt. Ah Orsak 3 att jag är så trött kanske är förkylning på G.

Jo det finns en orsak 4 oxå  då senaste blodproverna visade att nu var det för lite av det som var för mycket. Tur att sänkan var helt bra nu iaf.


Jaha, då var man hungrig igen. Säger som min mamma sa : så sjuk så sjuk men ack så matfrisk:).

Jo, jag kan faktiskt äta nästan jämt. Tur att man rör sig så pass mycket som jag gör. Kan äta en hel stor pizza, så min gubbe säger att jag måste ha världens största mage inuti. Dax att börja röra mig ännu mer för annars blir det nog världens största mage även utanpå.


God natt !

Av Katrine - 3 januari 2011 16:33

God Jul, Gott Nytt År och God fortsättning på det nya året, vi kör rubbet för jag har ju varit lite dålig med bloggen över helgerna.


Julen rullade på som vanligt, gjorde inte så  stor "affär" av den måste jag säga. Var ju sjukskriven så det var väl ok. Vi hade iallafall trevligt och käkade lite god mat. Besök av min far, Ullis med sambo och Jim med familj.

      


Veterinären var här kvällen innan julafton och vaccinerade kusarna mot influensa och den sista grundvaccinationen för botulism så nu är de klara med det till julen 2011.

Dagen innan nyårsafton kom hovslagaren och fixade fossingarna på dom. Elviz ska få gå utan skor några veckor , det är ju så bra underlag nu så jag kan rida ändå.


Var och tog nya prover den 28 och dagen efter ringde tant doktorn från Västerås och sa att provsvaren var mycket bättre nu så jag blev friskskriven. Gud så underbart, är fortfarande lite muskeltrött men det ska nog gå bra tänkte jag.

Dagen efter samtalet slängde jag upp sadeln på min vita springare som vilat från jobb typ hela december. Han var pigg men jätte snäll, helt sjukt underbart att få komma igång igen. Diva har inte heller fått arbeta nått på ett tag men nu jäklar är det slut på ledigheten. Ska smyga igång henne igen med longering så att jag snart kan komma upp på ryggen på henne.


Nu har det som sagt var gått några dagar och jag hunnit rida Elviz några vändor i djupsnön och Diva har fått promenera och idag longerats. Pigg är hon kan man säga. Tyckte det var skit kul att galoppera i snön.


Började med att jobba helg ( NYÅRS HELG) efter 1 månads sjukskrivning. Tufft kan jag lova. Men det var så himla kul att komma tillbaka. Nån boende funderade om jag varit till Amerika eftersom jag varit borta så länge :).

Var så trött när jag åkte hem söndag kväll att jag trodde jag skulle åka vilse, men hem kom jag tydligen för här är jag.


Återkommer förhoppningsvis oftare med ny energi inför detta år 2011!








Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards