Direktlänk till inlägg 5 november 2010

Planer som sprack Del 2

Av Katrine - 5 november 2010 18:15

  

Jajemen, nu sprack det planer igen. Att jag inte lär mig att strunta i det dära planerandet ;).


Onsdagen var ledig dag. Regnet öste ner så jag bestämde mig för att onsdagens plan var att ge mig själv lite EGEN tid.

Japs, drog iväg redan efter frullen ner till min far för att kolla hur han mådde.

Jag var helt själv, inte ens hunden fick följa med. Styrde bilen mot Västerås, härligt tänkte jag nu ska jag gå o kolla på lite skor. Jag älskar nämligen skor men det finns nog ingen i hela världen som har så taskigt med skor som jag. Har typ trasiga gummistövlar, gympadojjor o foppatofflor.


Men redan efter typ 5 mil så ångrade jag mig att jag hade åkt, fan skönare att va hemma. Hur som helst så tvingade jag mig att gasa vidare o vrida ratten mot Västerås.

Väl där så var det riktigt mysigt. Gick länge o prövade skor. Hör o häpna, jag köpte två par :).

Köpte ett par jeans oxå. När jag nu var så nära Hööks så gick jag naturligtvis in där. Nops, jag köpte inget där. Tycker det är en j...a skit affär, inget för oss westernryttare.


Men tro nu inte att jag vart långvarig i stan, nejdå halv två var jag hemma igen. Hungrig o kaffesugen. Hade inte ens fikat i stan.

Fick lite EGEN tid iaf för jag duschade!


Sen blev det torsdag. Ledig - Åkte ner till far på morgonen. Handlade lite åt honom o vek lite tvätt. Fan han var nästan sämre. Jobbigt att åka därifrån.


Kände mig lite hängig men red ut med Elviz en sväng i skogen. Duschade av honom, fy vad smutsig han var men nu är han vit igen ett kort tag iaf.

Planen var att jag skulle börja klippa honom idag fredag o i morgon lördag. Skulle jobba kvällsskift o då hade det passat bra på förmiddagen att klippa nån timme.

Men där sprack planen IGEN. Vaknade i morse med feber, huvudvärk och snorig.


Bara att ringa o sjukskriva sig för det fanns ingen ork i kroppen. Som vanligt får jag ruskigt dåligt samvete direkt för jag MÅSTE ju gå ut till hästarna oavsett hur sjuk jag är.

Nu är jag ju inte hemma från jobbet ofta utan jobbar varje dag med värk i både fötter o händer.


Nåja, efter att ha ringt och sedan hinkat massa kaffe så skulle jag gå ut i stallet iaf.

Hade suttit och hört att vatten pumpen gick i källaren, efter en stund så reaerade jag att den hade gått väldigt länge. Fan tänkte jag vad är det nu som läcker.

Springer ner i källare, men där var allt helt. Hoppade i stövlarna och sprang vidare ut i stallet.

H.....e vatten koppen i Liberia´s box hade släppt från väggen och slangen gått sönder. Vattnet bara sputade.

Stängde av vattnet och fick ut kusarna. De fick nästan vada ut då det var massa vatten på gången. Ja iaf 5 cm o lite till.


De enda positiva den här dagen var när jag ringde far på förmiddagen och han svarade att det var mycket  bättre. Gissa om jag blev glad, började nästan gråta av lycka. Inte för jag trodde att det var nått farligt han drabbats av men då han inte är purung så är det lätt hänt att han kunde ramla o brutit sig när han var så yr i mössan.


Ja, nu tror jag att det bara kan bli bättre eller hur? Vad gör det att jag är en smula förkyld  o hängig.


Förresten, talade med veterinären o fick det positiva beskedet att Haaydirah är dräktig   !


Kram på er och ha en riktigt skön helg utan nässpray, alvedon och näsdukar.


Dagens foto : Felix o Findus ( November -09)

 
 
Ingen bild

jessie

5 november 2010 19:44

Haha du må ha dåligt med skor MEN det har du INTE med strumpor hihihihi känner ingen som har SÅÅÅ mycket strumpor som dig=)
Åhhh vad kul att hon är dräktig=)
Skönt att Olle är bättre nu kramis svärdotter

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katrine - 26 februari 2011 19:15


   GRATTIS Julia på 5 års dagen, kramizar Farmor o Farfar

Av Katrine - 17 februari 2011 17:43


    Diva 1 månad juli-08 Till er som undrar så gick det bra med kolikhästen. Kan väl säga som punkt 1 att jag är så in i h.....e glad att jag hade ledig dag o var hemma. Vad som annars kunnat hända med min blivande stjärna vet ingen. Hon hade ...

Av Katrine - 11 februari 2011 10:58

Tog mig med nöd o näppe hem efter kvällsjobbet i går kväll. Var lite orolig att jag inte skulle ta mig in på skogvägen hem ca 1,6 km för skulle jag bli fast o få lov att gå hem då har jag nog valt att sova i bilen . Varför det då ? Jo för ca 1½ vecka...

Av Katrine - 10 februari 2011 10:45


   Då har ett år redan gått sedan Haadyah alias Morsan hastigt fick lämna oss för vidare färd mot hästarna himmel. Tänker ofta på dig, när de andra kusarna gör nått tokigt så tänker jag alltid att si o så skulle Morsan gjort. Du var ju klippan i ...

Av Katrine - 9 februari 2011 19:02


Jo, kunde just tänka mig det. Provsvaren var inte helt till belåtenhet så nu har tant doktorn satt in medicin så förhoppningsvis ska jag känna mig bättre om ett tag.   Jobbat helgen som var o den var bra trots att vi har  mycket att göra. Är väl ...

Ovido - Quiz & Flashcards