Alla inlägg under oktober 2010

Av Katrine - 31 oktober 2010 18:44

Sista veckan har gått innan mörkret faller , d.v.s NOVEMBER månad. Bara att bita ihop. Redan idag då vi ställt om klockan så märktes det otroligt mycke. BLÄÄÄÄ!


Veckan som gått gick iaf bättre än väntat. I tisdags så kom veterinären och vaccinerade kusarna mot botulism.

Ha ha alltid lika spännande att se vilka olika reaktioner hästarn ger.

Nr 1 ut var gamla Memsahi alias Semlan som verkligen hatar alla som tittar på henne, hade önskat att veterinären  skulle kunna vaccinera utan att titta. Men som vanligt så går det ju bra trots allt.

Nr 2 Diva som då är nyfiken , typ "vem är du då?" reagerar först efter sticket o vispar lite irriterat med svansen bara.

Nr 3 Elviz som aldrig varit spruträdd förräns för ett par år sedan då han höll på att dö då han fick en lugnande spruta innan tandraspningen o det kommer han ihåg för han ser enbart bekymmrad ut.

Nr 4 Liberia, ja hon blir då hög som en XL stor häst och blir krokig som den värsta makaron o skulle säkerligen ge veterinären en liten spark om hon bara kunde.

Sist ut var nr 5 Haaydirah alias Hajen som är den känsligaste av de fem, hon bara stod där stencool o fick sin spruta och dessutom blev ett blodprov taget för att kolla upp om hon är dräktig.


Ok, vidare i veckan.

Det blev fredag, ledig:). Åkte o besiktigade bilen o helt oväntat gick den igenom utan ett enda fel. Härligt!


Fredag kväll kl 18.00 kom våra barnbarn från Fagersta . De skulle var hos oss under helgen.

Storebror FREJ, 8 år (fyller 9 i februari) en allvarlig kille som är den smartaste jag känner. Han vet allt om djur, o då menar jag ALLT. Älskar att titta på Animal Planet.

Systra NIKKI , 6 år en spallig tjej som gärna spelar skjortan av mormor (mig) i UNO. Har en härligt god aptit.

Lillebror MILLE , 2 år 3 månader en super glad och gosig kille med en otrolig energi som kan jämnföras med en duracell kanin.


Efter en lite trång natt så vaknade Barnen strax efter kl 8. Jag hade varit ut o släppt ut kusarna redan kl 03.55 eftersom gubben skulle jobba o jag ville inte att barnen skulle behöva vara ensamma.

Natten var som sagt var lite trång, barnen o jag kämpade om plats i dubbelsängen. Lite trångt med fyra pers. även om alla inte var stora. Stundvis tror jag alla låg halvt om halvt kors o tvärs.


Aktiviteterna avlöste varandra. Allt från mockning i stallet, promenad i skogen där vi letade djurspår, men de enda vi hittade var hästspår i massor (konstigt) o några älgspår.

När vi gått halva vägen så kom grannen körande med sin söta shettis hingst. Barnen blev erbjudna att åka med, men det var bara Nikki som ville. Så hon fick åka hela vägen hem.

Sen var det full fart ute, lite åkning i rutchkanan.

Vi har lekt med modelllera, målat med vattefärg o spelat Uno.


Mille var så full av vattenfärg, modellera och mat i håret så det blev att ställa honom i duschen.

Innan det blev mörkt så fixade vi ordning en pumpa o satte ljus i den.


Söndagen rullade oxå på med alla möjliga aktiviteter innan vi skjutsade hem barnen. Men oj vad tyst o tomt det blev, måste dock erkänna att lite extra trött är jag nog nu fast barnen varit jätte snälla o duktiga. Kan det bero på åldern eller :)?


Foton från helgens aktiviteter kommer  här:

                          

Av Katrine - 25 oktober 2010 17:31

  

Japp, nu är det gnällvarning på elitnivå. Möjligt att det kanske känns en smula bättre när man fått det skrivet med bokstäver.


Kan ju börja plågan med att gnälla att nu har måndagen gått, den enda lediga dagen efter att jobbat hela helgen.För lite för en sliten människa som jag .

Jag gillar verkligen mitt jobb o mina arbetskamrater men just nu så tycker jag att det rullar för mycket olika viljor där vilket gör att det snart är en smått infekterad arbetsplats. Men så är det väl varje år den här tiden då de flesta är trötta o mörkret vill tränga på.


Nåja, i lördags firade jag tydligen min 48:de födelsedag. GRATTIS på mig själv :).

Den dagen påminner mig dock om att det gått ett år sedan "en av de nära" bestämde sig för att säga upp alla kontakt med oss. Jo visst man har väl väldigt olika värderingar , prioriteringar o åsikter kanske eller så är det tvärtom alldeles för lika ??!

Förra året, 2009 var ju ett ganska tufft år så det hade inte varit fel med som ordspråket säger " Älska mig mest då jag förtjänar det minst".


Det var historia gnäll typ. Åter till dagsgnäll.


Ja som vanligt är det värken i händerna o fötterna som irriterar så in i h.....t. Ja o sen min opererade tumme , den har väl gått i strejk för gått tror jag.

Ryggen håller sig snäll i två dagar efter besök hos sjukgymnasten sen drar det igång igen. Å som om det inte räckte så råkade jag sträcka mig i ljumsken så nu är måttet rågat.

Lyckades iaf kravla mig upp på Elviz idag för en skogrunda, men det kändes inte ens kul. Just nu skulle jag kunna sälja allihopa kusarna o köpa mig en gammal kampe som är nästintill död och som inte blinkar ens om det störtar ett flygplan bredvid.

Längtar fan till november oxå passerat, det är absolut den jobbigaste månaden på hela året. Det är bara typ 36 dagar dit så hoppet är inte ute.


Ljuspunkten i mitt liv är mina älskade kattungar ( nåja de är 14 månader). De gör mig så lycklig, bara genom att titta på dem så blir jag LYCKLIG. Trots att de dagligen gräver upp jorden i min stora blomkruka som står på golvet, sprider jorden vidare med tassarna upp i soffan  o över tvbänken. Men vad gör väl det, de är ju så SÖTA!

Vid middagen idag stod Felix som vanligt på bordet med framtassarna på stolsryggen som ni kan se på fotot ovan. Men idag just som han skulle få smaka köttfärssås så vickade stolen katten trillade o med sig i fallet tog han en tillbringare med en liter vatten i. Ops vad vatten det blev överallt. Och den stackars kissen blev lite våt om tassarna.


Nä, nu får det räcka med gnäll idag.


ORKA!!!!!

 




Av Katrine - 20 oktober 2010 18:04

     


Hej på Alla som brukar följa min blogg, ni får ursäkta mig att jag inte skrivit nått på länge men lusten har inte funnits.

Det är sååååå kallt, har just BESTÄMT mig för att när jag blir gammal eller kanske man ska säga OM jag blir gammal så ska jag fan inte bo kvar i detta kalla landet. Nej från oktober till typ April så ska jag vistas någonstans där det är varmt. Bara vara här i SWEDEN när det är temperatur som inte gör att man fryser. Denna råa kyliga temp gör att mina leder börjar knorra igen.


Vad har hänt sen sist?? Jo det rullar väl på som vanligt med jobb och resterande tid så är det fullt upp med kusarna. Elviz rids mest i skogen och då oftast lugna skogsturer, jag har ju haft ont i ryggen i en månad, eller rättare sagt har några låsta revben. Har varit jobbigt som fan, mest att ligga ner så sömnen har väl inte varit den bästa men nu efter tre besök hos sjukgymnasten så sitter de inte fast längre utan bara är ömt. Skönt!

Diva har fått jobba en lite med longering de dagar ridbanan har haft bra underlag. Hon är så otroligt duktig, KUL! Lite promenixer i skogen gör vi oxå o det tycker hon är spännande.


I lördags hade vi lite ledigt, eller vad man kan kalla det. Vi agerade taxi till Lill dotra med sambo då de skulle till Tullinge utanför huvudstaden där de skulle springa Tjurruset. Efter en del funderande så hittade vi en tjej Josefin som skulle kunna åka hem till oss o ta in hästarn ifall vi skulle bli sena. TUSEN TACK Jossan!

Oliver fick stanna hemma hos morfar , ja alltså min pappa.

Efter att släppt ut hästarna tidigt o mockat o fixat allt klart så det skulle bara vara att ta in kusarna för Jossan så åkte vi mot Tullinge.


Det var fin väder men ändå lite småkyligt. Kan bara säga att wow vilken bedrift att ha sprungit detta Tjurrus i tuff terräng i 10 km. Genom sankmark, över berg och andra konstiga hinder, genom breda diken fulla av gyttja . GRATTIS ULRIKA o MICKE ni var skit duktiga som klarade av detta!


(Fotot är från clinicen hos Anders Josefsson maj -10)


Av Katrine - 4 oktober 2010 16:25

  

GRATTIS Jennifer på 8 års dagen!


Kramizar Farmor o Farfar

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards