Direktlänk till inlägg 17 november 2010

STOPP STOPP STOPP

Av Katrine - 17 november 2010 09:32

  

Blir det kanske kokt katt till middagi Lövslätten ??


STOPP för fan, nu hinner jag inte riktigt med. Tycker det bara är typ måndag o sen plötsligt fredag igen. Tiden springer iväg allt snabbare. Tror alltid att man har gott om tid inför planerade saker men ops så är man redan där och förbi.


Nåja, vardagen består som vanligt av arbete och att sköta om alla djuren. Trivs med båda delar men önskar givetvis att man skulle orka hålla på lite längre varje dag och att dygnet hade fler timmar men så är det inte så det är väl bara att gilla läget som de kloka säger.


I lördags tog vi oss iaf en hel ledig dag. For iväg på en lite tripp med M/S Eckerö. Åt deras goda viltbord. MUMS.

Dagen startade kl 04.00 efter bara någon timmes sömn, käkade lite frulle och åkte sedan iväg o hämtade grannarna som oxå skulle följa med. Tack för trevligt sällskap Conny o Anki. Från Fagersta gick sedan bussen kl 05.50 vidare mot Avesta där Lill dotra Ullis och hennes sambo Micke väntade. Tack även ni för sällskapet.

Bussen lullade vidare, tog ganska lång tid men vad gör väl det när man är LEDIG.


Väl framme i Grisslehamn så avgick båten kl 10. Började med att inta en macka och en ÖL.

Sen blev det en del shoppande i taxfreen. Den korta båtturen var snart halvvägs och båten vände. Då var det dags att inta den goda viltbuffen. Oj vad mycket jag åt . Allt från vildand till vildsvin .

Vips var vi i land igen och en lång buss resa hem.


Ett Stort tack till Jim (sonen) som anlände här fredag kväll, såg till att vi kom till bussen och sedan var såååååå modig att släppa ut hästarna och sköta resten i stallet. Ett lika stort tack till Jessika o barnen som sedan kom på em och hjäpte Jim få in kusarna. TACK!!!!


Vardagen kom igen och det är full rulle. I måndags hann jag rida en sväng i halvmörker. Igår tisdag blev det inget , var till Granngården efter jobbet och handlade kraftfoder.

O nu sitter jag här efter morgonens pyssel i stallet. Bara att slinka in i duschen snart då jag har kvällsskift. Extra långt idag då vi ska träffas över en lunch  o sedan ha möte sen gå på o arbeta. Tiden blir 12.00 - 21.30 Men i morgon är jag tjänstledig, ska till reumatologen igen så förhoppningsvis ska jag få lite tid över för hästarna då.






 
 
Ingen bild

jessie

17 november 2010 11:58

Ja han var himla duktig som vågade släppa ut dom själv=)
Vi hjälper gärna till om vi kan=) kram

 
Ingen bild

jessie

30 november 2010 19:35

skärpning nu en uppdatering tack asg hihi kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katrine - 26 februari 2011 19:15


   GRATTIS Julia på 5 års dagen, kramizar Farmor o Farfar

Av Katrine - 17 februari 2011 17:43


    Diva 1 månad juli-08 Till er som undrar så gick det bra med kolikhästen. Kan väl säga som punkt 1 att jag är så in i h.....e glad att jag hade ledig dag o var hemma. Vad som annars kunnat hända med min blivande stjärna vet ingen. Hon hade ...

Av Katrine - 11 februari 2011 10:58

Tog mig med nöd o näppe hem efter kvällsjobbet i går kväll. Var lite orolig att jag inte skulle ta mig in på skogvägen hem ca 1,6 km för skulle jag bli fast o få lov att gå hem då har jag nog valt att sova i bilen . Varför det då ? Jo för ca 1½ vecka...

Av Katrine - 10 februari 2011 10:45


   Då har ett år redan gått sedan Haadyah alias Morsan hastigt fick lämna oss för vidare färd mot hästarna himmel. Tänker ofta på dig, när de andra kusarna gör nått tokigt så tänker jag alltid att si o så skulle Morsan gjort. Du var ju klippan i ...

Av Katrine - 9 februari 2011 19:02


Jo, kunde just tänka mig det. Provsvaren var inte helt till belåtenhet så nu har tant doktorn satt in medicin så förhoppningsvis ska jag känna mig bättre om ett tag.   Jobbat helgen som var o den var bra trots att vi har  mycket att göra. Är väl ...

Ovido - Quiz & Flashcards