Alla inlägg under september 2010

Av Katrine - 20 september 2010 07:26

Som vanligt så snurrar veckorna på i en hastighet som inte riktigt överensstämmer med min fart. Jo det är faktiskt sant, allt jag gör numera går väldigt sakta. Iaf gämfört med vad det gjort tidigare. Numera är det väldigt sällan gubben min säger att " du har ju fan damp".


Hösten är kommen med mörker och regn o kallare blir det för varje dag. Rider gör jag men ibland funderar man nästan på att det skulle vara bra mycket skönare att bara ha lite innekatter. Att då få hålla sig inne i stugvärmen precis så ofta man bara vill. Kanske tur att jag har hästarna iaf för annars skulle man väl snart rulla fram.

Allt är bara bra med alla djuren , alla hästarna är ju installade nu så det är väl lite mysigt att vara där ute nu .

Det som är mindre mysigt som oxå får en att fundera på att sysselsätta sig med nått som går att göra inomhus är den där otäcka GRÅBEN som uppehåller sig här hos oss. I fredags mitt på dagen tittade gubben ut genom fönstret och ropar på mig, kom hit fort o kolla. O där ute på åkern ca 50 meter från hästhagarna går vargen. En stor rackare, FY FAN säger jag bara. Fick ståpäls på hela kroppen. Skyndade mig att spana ut på hästarna men de såg ut att vara lugna. Elviz stod och tittade på vargen men det såg ut som han sett den förrut, typ som det var en främmande hund eller nått. NJa  det känns inte bra iaf. Grannarna hittade sen en uppäten älgkalv nere vid bäcken, bara benrester kvar. MORR!

Inte nog med att vi har gråben här, vi har även en nalle går här på skogen. Sågs i mitten på augusti typ 1 mil härifrån. Inte bra detta???? Dags att flytta till stan kanske.

    


Mina älskade kattungar (ha ha 13 månader gamla) mår toppen. De är då lika varandra men ändå så otroligt olika. Låter konstigt men så är det.

FINDUS är svart, stor, mullig , lite lat , gillar att vila på datorn och otroligt cool. FFELIX är svart, den slankare modellen, massor av energi , gillar radio och är lite stöddig. Bortskämda är de oxå , när vi äter sitter de ofta med på köksbordet. Felix han sitter bredvid mig med tassarna uppe på stolsryggen som står jämte min stol. Tittar mig djupt in i ögonen då jag äter. Nått magiskt i den blicken för han får mig alltid att ta ur en liten matbit ur min mun så han får smaka vad vi har för gott att äta. Findus som är lite mer cool sitter istället och vickar huvudet lite på sned och ser sååååå söt ut och då får ju han oxå smaka.

Kvällstid så får de ofta frispel och i farten så flyger de upp och blir sittande 1½ meter upp på dörrposten. Ja jag vet tapeten blir ju inte så grann av detta men det finns ju dom som bara tillverkar nya tapeter eller hur ? :)


Ja då är valet avklarat oxå, skönt för nu börjar man bli less på det där valsnacket. Ja eftersnack blir det väl ett tag men det avtar väl.

Vann gjorde jag , man ska väl rösta på det som man tror vinner för då får man ju vara med och känna vinstglädje eller hur? Vem vet det kanske var just min röst som gjorde att det blev vinst *ler*.


Ledig måndag efter jobbhelg, kanske dags att rulla igång.


Kram alla vinnare och även till er som ej vann.





Av Katrine - 2 september 2010 08:06

Jag har ju totalt glömt att blogga en snutt om vår underbara semester vecka i Albena Bulgarien som vi gjorde tillsammans med son och hans familj.

  


Nåja den 10  augusti på kvällskvisten dök iaf Micke F upp hos oss då han skulle hjälpa oss med alla djuren då vi var bortresta. Efter att instruerat honom så gick vi tidigt i säng. Sov väl nån timme iaf. Kl 01.00 ringde klockan o det var bara att knata upp. Jag intog en lätt frukost (mitt i natten). Kl 01.45 drog vi iväg mot mötes platsen i kolsva där vi träffade sonen med familj. Sen gick bilfärden mot Arlanda.

Lämnade bilarna på långtidsparkeringen och sen liten bussfärd mot incheckningen.

Väl innan för säkerhetskontrollen så blev det kaffe o macka.

  

Planet skulle gå 07.00 o då satt vi alla inpackade och klara. Planet backade sakta ut och stannade sen till, lite väl många minuter kanske. Ja o vad händer ? Piloten meddelar att det uppkommit ett hydralfel o mekaniker på väg. Jaha, vad händer nu då? Jim stackaren som är en smula flygrädd var inte direkt glad. Nä, gick tydligen inte att laga felet på plats så det var bara att kliva ur igen för att byta plan. Efter en dryga timme fick vi kliva på ett annat plan. Ganska snabbt fixat faktiskt med tanke på att de hade allt bagage o annat att flytta över.


Iväg kom vi iaf. Barnen var jätte duktiga att flyga. Jennifer tyckte nog att det var lite otäckt men Julia hon tittade nog ut hela tiden.

  

Resan är relativt kort ca 2½ timme senare var vi i Bulgarien (Varna).

Efter att fått bagaget, bar det av i buss vidare till Albena. En tur på typ en timme kanske.

Skyndade oss att checka in på hotellet Kaliopa för att raskt dra ut o käka en sen lunch.

    

Åter på hotellet så blev det badkläder på o språngmarsch 100 meter ner till HAVET!


Återstoden av semestern var många långa härliga bad dagar på stranden och väldigt många dopp i havet. Så många att jag fick problem med öronen. Haha har aldrig i hela mitt liv haft task med lurarna innan.

      

Åt massor av god mat och drack mååååånga liter ÖL.



Var ut o knallade en del på kvällstid och kollad på alla skit man kan shoppa. Tog en tur med lill tåget och var ut på en cykeltur med en 6manna cykel. Stackars Jim det var nog mest han som fick trampa.


Kvällarna gick åt att sitta på balkongen och spela UNO. Oj vad vi skrattade, tror halva Albena hörde oss.


Hem resan gick bra, o vi var nöjda med resan allihopa = fler upptåg blir det garanterat i framtiden eller hur Jessika??

  


Detta var korta drag från resan.

Tack så jätte Micke F, Lill dotra Ullis med sambo som hjälpte oss med alla djuren så vi kunde fara på denna resa.


p.s Kan berätta att vi levde utan mobil telefon hela veckan. Jessikas ville inte funka där nere och min hamnade under droppande våta badkläder så den vill definitivt inte mer.





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards