Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

Tjalalalala 2011

Av Katrine - 3 januari 2011 16:33

God Jul, Gott Nytt År och God fortsättning på det nya året, vi kör rubbet för jag har ju varit lite dålig med bloggen över helgerna.


Julen rullade på som vanligt, gjorde inte så  stor "affär" av den måste jag säga. Var ju sjukskriven så det var väl ok. Vi hade iallafall trevligt och käkade lite god mat. Besök av min far, Ullis med sambo och Jim med familj.

      


Veterinären var här kvällen innan julafton och vaccinerade kusarna mot influensa och den sista grundvaccinationen för botulism så nu är de klara med det till julen 2011.

Dagen innan nyårsafton kom hovslagaren och fixade fossingarna på dom. Elviz ska få gå utan skor några veckor , det är ju så bra underlag nu så jag kan rida ändå.


Var och tog nya prover den 28 och dagen efter ringde tant doktorn från Västerås och sa att provsvaren var mycket bättre nu så jag blev friskskriven. Gud så underbart, är fortfarande lite muskeltrött men det ska nog gå bra tänkte jag.

Dagen efter samtalet slängde jag upp sadeln på min vita springare som vilat från jobb typ hela december. Han var pigg men jätte snäll, helt sjukt underbart att få komma igång igen. Diva har inte heller fått arbeta nått på ett tag men nu jäklar är det slut på ledigheten. Ska smyga igång henne igen med longering så att jag snart kan komma upp på ryggen på henne.


Nu har det som sagt var gått några dagar och jag hunnit rida Elviz några vändor i djupsnön och Diva har fått promenera och idag longerats. Pigg är hon kan man säga. Tyckte det var skit kul att galoppera i snön.


Började med att jobba helg ( NYÅRS HELG) efter 1 månads sjukskrivning. Tufft kan jag lova. Men det var så himla kul att komma tillbaka. Nån boende funderade om jag varit till Amerika eftersom jag varit borta så länge :).

Var så trött när jag åkte hem söndag kväll att jag trodde jag skulle åka vilse, men hem kom jag tydligen för här är jag.


Återkommer förhoppningsvis oftare med ny energi inför detta år 2011!








 
 
Ingen bild

jessie

5 januari 2011 10:24

Tack för en kanon trevlig jul=) barnen var helnöjda över allt fint dom fick=) kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katrine - 26 februari 2011 19:15


   GRATTIS Julia på 5 års dagen, kramizar Farmor o Farfar

Av Katrine - 17 februari 2011 17:43


    Diva 1 månad juli-08 Till er som undrar så gick det bra med kolikhästen. Kan väl säga som punkt 1 att jag är så in i h.....e glad att jag hade ledig dag o var hemma. Vad som annars kunnat hända med min blivande stjärna vet ingen. Hon hade ...

Av Katrine - 11 februari 2011 10:58

Tog mig med nöd o näppe hem efter kvällsjobbet i går kväll. Var lite orolig att jag inte skulle ta mig in på skogvägen hem ca 1,6 km för skulle jag bli fast o få lov att gå hem då har jag nog valt att sova i bilen . Varför det då ? Jo för ca 1½ vecka...

Av Katrine - 10 februari 2011 10:45


   Då har ett år redan gått sedan Haadyah alias Morsan hastigt fick lämna oss för vidare färd mot hästarna himmel. Tänker ofta på dig, när de andra kusarna gör nått tokigt så tänker jag alltid att si o så skulle Morsan gjort. Du var ju klippan i ...

Av Katrine - 9 februari 2011 19:02


Jo, kunde just tänka mig det. Provsvaren var inte helt till belåtenhet så nu har tant doktorn satt in medicin så förhoppningsvis ska jag känna mig bättre om ett tag.   Jobbat helgen som var o den var bra trots att vi har  mycket att göra. Är väl ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards