Direktlänk till inlägg 31 oktober 2010

Innan mörkret faller

Av Katrine - 31 oktober 2010 18:44

Sista veckan har gått innan mörkret faller , d.v.s NOVEMBER månad. Bara att bita ihop. Redan idag då vi ställt om klockan så märktes det otroligt mycke. BLÄÄÄÄ!


Veckan som gått gick iaf bättre än väntat. I tisdags så kom veterinären och vaccinerade kusarna mot botulism.

Ha ha alltid lika spännande att se vilka olika reaktioner hästarn ger.

Nr 1 ut var gamla Memsahi alias Semlan som verkligen hatar alla som tittar på henne, hade önskat att veterinären  skulle kunna vaccinera utan att titta. Men som vanligt så går det ju bra trots allt.

Nr 2 Diva som då är nyfiken , typ "vem är du då?" reagerar först efter sticket o vispar lite irriterat med svansen bara.

Nr 3 Elviz som aldrig varit spruträdd förräns för ett par år sedan då han höll på att dö då han fick en lugnande spruta innan tandraspningen o det kommer han ihåg för han ser enbart bekymmrad ut.

Nr 4 Liberia, ja hon blir då hög som en XL stor häst och blir krokig som den värsta makaron o skulle säkerligen ge veterinären en liten spark om hon bara kunde.

Sist ut var nr 5 Haaydirah alias Hajen som är den känsligaste av de fem, hon bara stod där stencool o fick sin spruta och dessutom blev ett blodprov taget för att kolla upp om hon är dräktig.


Ok, vidare i veckan.

Det blev fredag, ledig:). Åkte o besiktigade bilen o helt oväntat gick den igenom utan ett enda fel. Härligt!


Fredag kväll kl 18.00 kom våra barnbarn från Fagersta . De skulle var hos oss under helgen.

Storebror FREJ, 8 år (fyller 9 i februari) en allvarlig kille som är den smartaste jag känner. Han vet allt om djur, o då menar jag ALLT. Älskar att titta på Animal Planet.

Systra NIKKI , 6 år en spallig tjej som gärna spelar skjortan av mormor (mig) i UNO. Har en härligt god aptit.

Lillebror MILLE , 2 år 3 månader en super glad och gosig kille med en otrolig energi som kan jämnföras med en duracell kanin.


Efter en lite trång natt så vaknade Barnen strax efter kl 8. Jag hade varit ut o släppt ut kusarna redan kl 03.55 eftersom gubben skulle jobba o jag ville inte att barnen skulle behöva vara ensamma.

Natten var som sagt var lite trång, barnen o jag kämpade om plats i dubbelsängen. Lite trångt med fyra pers. även om alla inte var stora. Stundvis tror jag alla låg halvt om halvt kors o tvärs.


Aktiviteterna avlöste varandra. Allt från mockning i stallet, promenad i skogen där vi letade djurspår, men de enda vi hittade var hästspår i massor (konstigt) o några älgspår.

När vi gått halva vägen så kom grannen körande med sin söta shettis hingst. Barnen blev erbjudna att åka med, men det var bara Nikki som ville. Så hon fick åka hela vägen hem.

Sen var det full fart ute, lite åkning i rutchkanan.

Vi har lekt med modelllera, målat med vattefärg o spelat Uno.


Mille var så full av vattenfärg, modellera och mat i håret så det blev att ställa honom i duschen.

Innan det blev mörkt så fixade vi ordning en pumpa o satte ljus i den.


Söndagen rullade oxå på med alla möjliga aktiviteter innan vi skjutsade hem barnen. Men oj vad tyst o tomt det blev, måste dock erkänna att lite extra trött är jag nog nu fast barnen varit jätte snälla o duktiga. Kan det bero på åldern eller :)?


Foton från helgens aktiviteter kommer  här:

                          

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katrine - 26 februari 2011 19:15


   GRATTIS Julia på 5 års dagen, kramizar Farmor o Farfar

Av Katrine - 17 februari 2011 17:43


    Diva 1 månad juli-08 Till er som undrar så gick det bra med kolikhästen. Kan väl säga som punkt 1 att jag är så in i h.....e glad att jag hade ledig dag o var hemma. Vad som annars kunnat hända med min blivande stjärna vet ingen. Hon hade ...

Av Katrine - 11 februari 2011 10:58

Tog mig med nöd o näppe hem efter kvällsjobbet i går kväll. Var lite orolig att jag inte skulle ta mig in på skogvägen hem ca 1,6 km för skulle jag bli fast o få lov att gå hem då har jag nog valt att sova i bilen . Varför det då ? Jo för ca 1½ vecka...

Av Katrine - 10 februari 2011 10:45


   Då har ett år redan gått sedan Haadyah alias Morsan hastigt fick lämna oss för vidare färd mot hästarna himmel. Tänker ofta på dig, när de andra kusarna gör nått tokigt så tänker jag alltid att si o så skulle Morsan gjort. Du var ju klippan i ...

Av Katrine - 9 februari 2011 19:02


Jo, kunde just tänka mig det. Provsvaren var inte helt till belåtenhet så nu har tant doktorn satt in medicin så förhoppningsvis ska jag känna mig bättre om ett tag.   Jobbat helgen som var o den var bra trots att vi har  mycket att göra. Är väl ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards