Alla inlägg under maj 2010

Av Katrine - 6 maj 2010 09:17

Semester för en dag, skulle jobbat kväll men se då ska vi faktiskt göra en tripp till Örebro o kolla på Joe Labero. Köpte biljetter till sonhustrun när hon fyllde å då tänkte vi att det kunde ju va skoj att åka med. Finns ju inte så mycket tid att åka på nått kul i vanliga fall.


Jobbat 4 dagar nu efter sjukskrivningen o det går faktiskt hyffsat bra.Jobbar kanske lite saktare än vanligt men det skadar väl inte. Försöker vara rädd om tumfan. Värker på kvällskvisten men det är jag ju van vid. Det går väl över som kärringen sa när tåget körde över hernne:) .


Sovit som en stock i natt o det hör banne mig inte till vanligheten. Vaknade 05.40 o drog igång som en raket. Prio 1: 2 muggar kaffe. Sen ut och släppa ut kusarna. Mockade, strödde o fixade ordning allt foder, fyllde på vatten ute.


Kutade in o käkade frulle, såg till att alla kissarna fick mat o Oliver förstås. Nej förresten alla djuren fick först som vanligt o sen jag.


Nu är det värsta undanröjt i köket o snabeldraken har fått mätta magen med MASSOR av grus, kattsand o STORA dammråttor.


Inget mer fjantande inne nu, JAG ÄLSKAR nämligen att vara ute. Hade tänkt rida ett pass på banan med Elviz idag med det skiter jag i. Vi drar helt enkelt ut på en långrunda istället. Han behöver ut o göra av med en hel del överskottsenergi.

Min gode herre Elviz släpper inte gärna sin vinterpäls ( nått jävla genetiskt fel säger veterinären) så han är klippt nu igen o helvete vad pigg han blir när han inte behöver svettas vid ridning. Var ute på ett klättringspass igår o hej vad det gick. han flåsar givetvis en del då han inte är i full kondition ännu men han går på som den värsta bulldozer upp för backarna o över stock o sten.


En balja kaffe sen drar jag ut igen BYE BYE.

Av Katrine - 3 maj 2010 09:04

  Oj Oj nu var det visst väldigt längesen jag skrev nått här. Kan ju egentligen inte skylla på tidsbrist då jag faktiskt har varit sjukskriven i 6 veckor, men som sagt man är väl aldrig så upptagen som när man är hemma från jobbet.


Har iaf börjat jobba igen, i lördags gjorde jag mitt 1:a arbetspass på 6 veckor o då började jag med ett 7-17 pass. Pust, det var skit kul att va tillbaka. Några av våra boende hade saknat mig o blev glad att se mig.

Var lite kämpigt att tänka sig för hela tiden så tummen inte brakar. Har ju fortfarnade ont. Men jag har så otroligt bussiga arbetskamrater så de hjälpte gärna till då jag hojtade till. Fixade inte att dra på stödstrumpor o hade lite svårt att dra upp vissa sänggrindar o så förblir det nog ett tag.


Trodde jag skulle ha jätte ont i lördags kväll men det höll sig någelunda i schack. Söndagen jobbade jag delad tur. Gick oxå bra men nu är jag lite trött idag o har en smula ont. Värst ont i natt har jag haft i mina stackars fötter. De har varit skapliga nu när jag vilat en del o inte gått så mycket. Så de fick väl en chock av helgens många steg på jobbet.


Vad har mer hänt här sen sist?? Jo Lill dotra kom hem från norr o firade sin 25 årsdag här. Kul var det. O den här gången var det inte lika jobbogt som det brukar vara då de åkte hemmåt igen för nu vet jag ju att de flyttar ner tillbaka till Avesta igen under maj månad. Underbart!


Hästarna då, jo började skritta Elviz igen i mitten av april efter en hel månads vila då jag inte kunnat rida. Han var pigg som vanligt men snäll. Han har ju bara promenadridits då o då under vintern så vi har tagit det lugnt.

Tävlingssäsonen har ju redan börjat o vi har bara så smått börjat jobba på banan så det är nog bara att inse att vi får vara publik eller funktionär i år. Ja ja jag vet det är många tävlingar men har sett att flera av tävlingsdatumen krockar med andra saker. Så vi får se när vi dyker upp på nån tävling.

Träna ska vi iaf göra . Åka på clinic ska vi oxå.


Diva växer en del så jag ska väl bara jobba henne lite försiktigt så får vi se till hösten om det blir att klättra upp på ryggen. Tänker inte ha bråttom, bara för att det står att hon är en quarter i reg.beviset så betyder det inte att hon ska ridas in som 2 åring. Tänker ge henne den tid hon behöver för att växa o bli en hållbar häst.


Har fortfarande två hästar till salu, många har varit intresserade men de flesta vill bara låna. Så kom o köp!!!!!


Nej nu ska ju ut o rida ett pass på banan , bäst att passa på när det är fint väder o jag bara är ledig en dag. I kväll ska vi åka o hämta ett lass hö till sen behöver vi nog inte mer innan hösten.


Kram på er alla bloggläsare!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards