Alla inlägg under december 2010

Av Katrine - 22 december 2010 18:54

Men vad fan , ska det verkligen behöva vara så här kallt. Typ -28 grader.

Precis en så här morgon får mig att än en gång börja fundera på att börja samla på frimärken i stället för hästar. Ja jag vet att jag sagt det förut!


Tyckte det var lite väl kallt i morse så jag skulle vara snäll och låta hästana äta inne, men pytt vad glada de blev. Elviz står alltid och njuter när han käkar sitt kraftfoder och ser till att slicka rent krubban ordentligt innan man får sätta på grimman och byta täcke innan han ska gå ut, han var sur som ättika. Trodde väl först att han inte skulle få gå ut först som han alltid får göra.

När jag kom ut då det var en smula varmare så var allihopa arga som fan. Elviz visade att ha klarade av alla rörelser typ ala spanska ridskolan. Nä spånbädden var inte sig lik efter det. MORR!

Diva gick mer baklänges än framlänges ut samtidigt som hon studsade. De andra tänkte gå ut genom oöppnade boxdörrar.

Att ta in dem tidigt av nån anledning går jätte bra men att få lov att gå ut senare är inte tänkbart tydligen.


Inte så kul med detta väder, allt blir så förbaskat tungrott. Är ju fortfarande sjukskriven oxå o det göra inte saken bättre dierkt.


Lucia dagen hamnade jag på Västerås lassarett med en akutremiss.Hade varit ganska dålig under den helgen. Det tog bara 6 timmar sammanlagt där. Fy fan man måste vara frisk för att orka vara sjuk!


Nu vet de troligen iaf vad jag lider av. Har samma vecka hunnit med ännu fler blodprover och ett återbesök i Västerås. Proverna visade att jag var tvungen att vara fortsatt sjukskriven ett tag till. Men nu har jag iaf fått lite medicin så det börjar så smått bli lite bättre.

Ny prover nästa vecka, hoppas att det vänt så jag återgå till jobbet och komma igång o rida igen.








Av Katrine - 10 december 2010 18:02

Jaaa Jessika det var längesen jag skrev nått , har inte haft lust helt enkelt!


Nu har iaf november passerat och julen närmar sig på både gott o ont. Är hemma o är sjukskriven just nu så det blir absolut ingenting gjort men det blir väl jul ändå. Några besök på FLE har det blivit och lyckats få två läkare att riva sig i håret. Blivit stucken i armen ett x antal gånger oxå, har väl snart inget blod kvar.


Tänker inte berätta nått om besöket hos reumatologen för då blir jag nog förbannad igen nu när jag just har lugnat mig o lagt kärrinfan (reumatologen ) på hylla för gott.


Hästarna mår gott allihopa, tjock är de. Alla utom Diva ser dräktiga ut t.o.m Elviz fast han är en pojke. Det är ju bara Haaydirah som ÄR dräktig.

De käkar gott hösilage i nästan fri tillgång. De är ju så kallt så det kan behövas. Har ganka kallt i stallet men hellre att det ät kallt och bra luft än varmt och dålig luft.

De har får tjock päls oxå, Elviz är vit o lurvig som en isbjörnhona som är dräktig :).

Hade tänkt klippa honom men hann inte o tur var ju det då det blev så kallt. Inte blir det mycket träna av nu före jul heller .

    


Vad katterna gör om dagarna behöver jag inte berätta för det syns väl på foto nedan :)

  


Hoppas på att bli frisk snart , kommer med mer bloggande inom kort (kanske).




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards