Alla inlägg under mars 2010

Av Katrine - 27 mars 2010 19:02

Tiden  går, sekunder , minuter, timmar o dagar. Men så otroligt sakta just nu.

Är så in i h.....e uttråkat, urless o.s.v .

Opererade min tumme den 18 på morgonen och 10 timmar senare var jag redan rastlös o urless på det hela. BLÄ!


Farbror doktorn sa att det var brosk borta ur leden men ville ändå pröva att rensa den o sen knep han visst av nån sena oxå som låg lite fel.

Jodå allt gick fint. Efter fyra dagar tänkte jag att det blir nog inte så farligt ändå, kan nog rida snart bara jag får hjälp att sadla. Men icke, fick mer ont. Antar att det börjar läka. Alla nervändar ska väl hitta ihop igen o det GÖR ONT. Bara att tugga i sig smärtstillande av olika slag. Blir väl snart taskig i  kistan  .

Har ingen känsel i huden på tummen men innuti desto mer. Inte fan får jag böja den eller använda vänster hand. Jobbigt, en sak är då säker o de är att jag kommer att ha dubbelt så stor muskel på höger arm efter detta. Ska gå så här i 3 veckor. 

I fredags var jag tvungen ner till vår cykelverksta, ja familjeläkarenheten alltså. Bandaget skavde som fan. De fick släta ut det hela o linda nytt så det blev bättre en stund. Var som att gå med ett reält skoskav, ajaj.


Nu är det väl bara att bänka sig vid dumburken igen med en balja glass.




Av Katrine - 14 mars 2010 19:06

 


Idag för 14 år sedan föddes världens bästa häst !

GRATTIS Elviz!!!!


Av Katrine - 13 mars 2010 13:44

Jaha som om man trodde att nått skulle gå bra eller?

Självklart inte, blir så jävla less o förbannad. Över vadå? Jo som ni vet så har vi ju två kusar till salu. Många har varit intresserade men som vanligt så vill alla ha en billig häst eller så bara låna.

Men så var jag i kontakt med en intresserad som skulle komma o titta i dag lördag. Men nej inte blev det så inte. Jag mitt dumma arsel tipsade henne om att ringa ett samtal som sen tydligen gett ett "råd" så den hära spekulanten kom inte ens o titttade.

Varför i helvete ska man vara bussig??? :(

Jag säger bara "Tack så jävla mycket!

Av Katrine - 8 mars 2010 18:26

Ja då har man avverkat en jobbhelg igen. Ska jag vara riktigt ärlig så har den farit illa fram med mig o mina krämpor. Nya skorna var nog inte så lämpliga för mina fossingar iaf. Kan väl kanske bli bättre med tiden , vi får väl se.

Tummen känns alldeles varm o irriterad idag. SKIT SKIT!


Nåja, förkylningen är iaf lite bättre. I fredags red jag ut en sväng, Å vad skönt det var. O i lördags efter morgonsysslor i stallet och inkärrning av spån så red jag ut en sväng oxå. Travade o galopperade upp för stora sjöändan backarna . Drömmer mig tillbaka till tiden då vi red lite distans. Blir nästan sugen att rida nån kort tävling igen. Sen bar det av till worket o ett kvällspass.


Söndagen gick jag 7-17 så då fick ridningen vara. Helt slut i fötterna, bara att proppa i sig värkpiler igen.


Ja så var det dagen då stallets gräddklick Krut skulle flytta. Han for iväg på em .

Blev väldigt tomt i stallet, de andra hästarna tittade mot hans box o såg undrande ut.

Då har antalet minskat från 7 st kusar till 5 st på mindre än en månad. O två till finns till salu.



Av Katrine - 4 mars 2010 05:15

  

Hm, vad har hänt sen senaste inägget då??

Ja man kan väl säga att förkylningen har inte släppt sitt grepp om mig ännu men det var väl väntat. Den har ju bara härjat i 13 dagar än så länge.

I måndags bar det iaf iväg till jobbet. Ett 7-14 pass. Blev ganska trött, men fixade allt i stallet när jag kom hem o borstade 3 av hästarna iaf. Mycket mer än så blev det inte, jo mat så klart. Så himla skönt nu när vi gör matsedel för en vecka i taget o handlar hem efter den så jag behöver inte gå hela dagen o fundera på vad man ska äta. Tror vi är inne på typ 7 eller 8 veckor nu. Bra va?


Tisdagen var oxå ett 7-14 pass men då var jag på en annan avdelning. Tyvärr så är jag väl lite dum då för jag går mer än nödvändigt och det resulterar att på kvällen har jag grymt ont i fötterna. Hade iaf tur för när jag kom hem så var son med familj hemma o hälsade på o de hade varit så snälla o mockat alla boxarna så jag behövde bara packa hösilage. TACK så  jätte mycket.


I måndags damp det ner ett brev med en ny tid för min tumoperation, konstaterade att jag får väl ringa o avboka för det var den 18/3 o är ju lika tokig tid som den förra jag fick. Men efter överläggande med man o son o sonhustru så tror vi att det ska gå o lösa med alla hästarna så nu blir det operation iaf. HJÄLP!! Hoppas den blir bra nu tumfan.


Onsdag , ledig dag ska ju jobba helgen. Tandläkarbesök = tom plånbok. Inga hål men han fixade i lite där jag har ett s.k skafferi där det alltid fastar mellan tänderna. Kostade över 1800 kr. Kul?? Not!!

Sen var jag iväg o inhandlade mig ett par riktigt bra , svindyra typ anatomiska skor till jobbet till mina taskiga fötter. Så mina älskade foppa tofflor bye bye.


Idag torsdag, GRATTIS min älskade lilla(stora vovve) Oliver på 5års dagen.

Presenten kommer när vi varit till Granngården senare idag o handlat kraftfoder till kusarna, då ska matte handla ett smaskig ben till dig o sen får du glass till kvällen.

Kramizar!


Ovido - Quiz & Flashcards