Direktlänk till inlägg 31 januari 2011

Den sista

Av Katrine - 31 januari 2011 19:06

Jajemän, då var det den sista dagen denna månad. Ett steg närmare våren.

Det märks på både kusar o honkattan. Märrarna är brunstiga och allihopa fäller utav bara f..

Gjorde misstaget att tugga tuggummi samtidigt som jag borstade o herre gud vad tuggummit blev stort efter en stund.

Kattan Wilma har helt plötsligt bestämt sig för att gå ut o låter gör hon som att det vore mars redan nu men ingen vildhane i sikte ännu.


Sedan sist så har Elviz fått dojjor på fossingarna så nu är vi på G igen. Tyvärr så har han en vinterskrud som heter duga. Skulle behöva klippa honom för han blir svettig av ingenting typ.

Diva får liten smula försiktig träning, vi går på halkiga promenader bara för det är sån j...a skare att det inte går att longera på nått bra ställe. Förresten så har det nog löst sig med hennes träning. Har hittat en bra tränare Waldemar Wass på High Rock Ranch som hon ska åka till i april troligen.


Idag efter worket så var det dax att ner till FLE o ta nya prover igen o nu är det bara att hoppas att de är mer normala nu så jag kan börja träna på gymmet igen och köra på med hästträningen o börja jogga igen då mina fötter är mycket gladare nu.

Hej hopp verkar som det blir ganska lite tid över för sånt dära trök som att var inne o dona med snabeldraken , tvätta o laga mat. Eller mat MÅSTE man ju ha om man ska orka var ute så de ska jag nog stå ut att fixa.


Kramiz på er alla!



 
 
Ingen bild

jessie

31 januari 2011 21:59

Hoppas proverna är bra nu=) kram

 
Ingen bild

Tina

2 februari 2011 20:41

Hej!
Kul att du är på G igen =) Hoppas de håller i sig nu och att proverna är bra. Tråkigt att Anders ska flytta så du inte får lämna Diva till honom.
Ha de gott!! Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katrine - 26 februari 2011 19:15


   GRATTIS Julia på 5 års dagen, kramizar Farmor o Farfar

Av Katrine - 17 februari 2011 17:43


    Diva 1 månad juli-08 Till er som undrar så gick det bra med kolikhästen. Kan väl säga som punkt 1 att jag är så in i h.....e glad att jag hade ledig dag o var hemma. Vad som annars kunnat hända med min blivande stjärna vet ingen. Hon hade ...

Av Katrine - 11 februari 2011 10:58

Tog mig med nöd o näppe hem efter kvällsjobbet i går kväll. Var lite orolig att jag inte skulle ta mig in på skogvägen hem ca 1,6 km för skulle jag bli fast o få lov att gå hem då har jag nog valt att sova i bilen . Varför det då ? Jo för ca 1½ vecka...

Av Katrine - 10 februari 2011 10:45


   Då har ett år redan gått sedan Haadyah alias Morsan hastigt fick lämna oss för vidare färd mot hästarna himmel. Tänker ofta på dig, när de andra kusarna gör nått tokigt så tänker jag alltid att si o så skulle Morsan gjort. Du var ju klippan i ...

Av Katrine - 9 februari 2011 19:02


Jo, kunde just tänka mig det. Provsvaren var inte helt till belåtenhet så nu har tant doktorn satt in medicin så förhoppningsvis ska jag känna mig bättre om ett tag.   Jobbat helgen som var o den var bra trots att vi har  mycket att göra. Är väl ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards