Alla inlägg under november 2008

Av Katrine - 30 november 2008 17:59

Igår bar det iväg till storstan Stockholm o Globen. Det var en fartfylld show vi fick se. Besökte mässan först o fy vad trångt det var där. Jag köpte iaf en jättefin glittrig grimma till Diva.


Idag har vi varit i Västerås hela dagen och handlat julklappar. In o ut ur leksaksaffärer och alla möjliga andra. Visste till slut inte vad vi handlat så vi åkte hem. Får kolla igenom kassarna innan vi tar tag i det igen . Det ska ju finnas klappar till alla fem barnbarnen och helst många var ska det vara. Önskelistorna var långa.

Nu har jag skickat i väg gubben min till stor dotra Åsa. De ska gå på bio. "Rallybrudar". Ingen film för mig så jag är mycket tacksam att jag slapp.



Av Katrine - 28 november 2008 14:47

Ledig dag:).

Åkte ner till Strängnäs , denna gång utan Elviz. Har mycket att göra här hemma men jag ville så gärna åka ner o träffa Diva. Har inte sett henne på några veckor. Tänkte att det faktiskt går fortare utan transporten på bilen så Elviz fick bli hemma. Tror inte att han gråter.

Hon växer, iaf på bredden. Lurvig och lortig var hon. Men nu är det bara 2 veckor kvar tills jag får hem henne.


På hemvägen besökte jag son med familj som bor i Kolsva. Familjen som är mitt uppe i en flytt och renovering av nya lägenheten. Jobbigt!!!


Julia var ovanligt lugn, däremot så vart det full fart på hunden Lilly när vår vovve Oliver kom. De älskar varandra. Oj vad det gick undan.

Jennifer hann inte hem från skolan innan jag fick lov att fara hem. Hästarna hemma väntade på lunchhö.


Tänk idag är det fredag = Pizzakväll (ler) och i morgon är det lördag , då far gubben och jag iväg till Stockholm med buss. Vi ska nämligen på Stockholm horse show. Fick biljetter av familjen när jag fyllde år. Ska bli kul!


Av Katrine - 26 november 2008 19:07

Jaha då har jag fått hem min lilla röda goding, ja datorn alltså. Det blev ominstallation av windows igen. Så nu är det bara att hoppas att den sköter sig för annars åker den UT.

 Slutade kl.14 idag oxå. Samma procedur som igår. Red en kortis på Hinderstigen och i skogen där. Kul det där med åkern igår så vi satsade på den idag oxå.

Travade på bra. Red upp på regnåkern och galopperade en del. Den åkern är lite småbackig. Elviz var pigg. Prövade byta galopp, ops det gick fint från höger till vänster men sen vid första försöket åt andra hållet så slog han en bakut som heter duga. Tur var det lite uppför( hihihi). Sparken var så hög att svansen o rumpan slog mig i ryggen. Hade gammel sadeln eftersom jag varit ute i skogen först och det var nog tur det för den är jag ju hemma i så jag satt kvar. Nya sadeln har jag inte hunnit rida in mig på än.


Fotot idag är på min nya fina sadel . Premier rawhide reiner!

Av Katrine - 25 november 2008 19:00

Härligt idag var det bättre väder. Slutade jobbet kl.14 så jag skyndade hem och in med Elviz o på med sadeln. Han har vilat 4 dagar ojoj, jobbat helgen och måndagen bjöd ju inte på nått vidare väder. Han var pigg men som alltid schysst.

Red en skritt runda i skogen , närmare bestämt Rådjursstigen som tar ca 40 minuter. Vi blev lite snöiga då träden var snötunga. Bestämde mig för att skritta runt vår storåker när vi kom hem. Tänkte att lite trav i snön ska vi väl fixa. Elviz gillade verkligen det här efter all vila. Vågade mig på lite galopp oxå. Han skötte sig jätte bra fast han helst av allt ville bralla iväg den busen.

Av Katrine - 24 november 2008 15:46

Fan jag blir så jävla less. I torsdags blev jag överlycklig, fick telefonsamtal att min dator nu var fixad. Hade i princip varit nedplockad i molikyler. Var nån typ minneskrets eller nått sånt som varit paj.

Hämtade den i fredags när jag skulle börja jobba helg. Hann inte slå igång den förrän i lördags em. Jodå den gick. Efter helgen så slog jag igång den, alltså i morse. Men vad faaaaaan nu fungerade inte windows som det skulle , kom in på nån konstig startsida bara. Welcome to Dell bla bla bla .

Nu var det förbannat när att den åkte ut genom ett oöppnat fönster. Grrrrrr!


Hade planerat att åka ner till Strängnäs idag o hälsa på lill hästen men eftersom vädret är annat än trevligt så tänkte jag att jag tar en liten slappdag idag och sätter mig vid min fina repererade dator och grejar lite. Men tji fick jag .

Fick till slut kontakt med nån brutta på dell som menade att det var bara att ominstallera windows igen. Fan jag får snulle snart:(.


Ringer vaktis som lagat den o berättade. Får ta med den till jobbet i morgon igen o se om han kan ordna det hela på någe enklare sätt.





Av Katrine - 18 november 2008 17:31

Har visst inte skrivit nått på ett tag. Inte för att det inte hänt nått  för det gör det väl alltid när man har djur. Nejdå det är för att det är så otroligt tråkigt att sitta vid denna hära gamla datorn som är segare än seg.

Den andra är fortfarande på nån form av lagning. Har inte hört så mycket som en fis från killen / gubben som har den. Jaja det är bara att vänta snällt. Tur iaf att jag har gamlingen kvar även om den är trött.


Var sk. långledig (3 dagar) fredag - söndag. Var o shoppade 2 av dagarna. Kom ju på en tokig ide`här att byta plats på datarummet o gästrummet o då upptäcker man en massa som ska kastas och köpas nytt. Dubbelsängen i gästrummet åkte ut bl.a

Lördagen ägnade jag en stund att kärra in ca 5 kubik råspån som gubben varit o hämtat och tippat ur framför stalldörren. Oj vad jag öste. Kärran är liten kanske på 90 l. Tog lite mer än en timme o en kvart. Det tycker jag var bra gjort av lilla jag.


Måndag var det arbetsdag igen. Ville hinna rida innan det blev mörkt så det var bara att kasta på sig stallkläderna när jag kom hem o in med Elviz , på med sadeln o iväg. Tog en liten runda i skogen. Sen var det bara att ta tag i dynggrepen och sätta igång. Lite terapi det där.. jag tänker så bra när jag mockar (hihi).

Tog in flickhästarna sen och borstade av dom oxå.


Idag tisdag är det riktigt skit väder. Regnar o snöar. Snorhalt. Rackarns jag som tänkt åka ner med Elviz till Strängnäs i morgon o träna, men det får nog vara eftersomdet verkar bli halkigt. Det går väl fler tåg som man brukar säga.


Kram på er alla i mörkret:)!





Av Katrine - 12 november 2008 12:45

Jobbar em. Bokade ridhuset kl.9

Lastade pållen och packade in NYA sadeln. Den kändes jätte bra att rida i och verkade ligga bra på Elviz. Han gick kanon bra!

Det kändes lite konstigt med ny sadel , nästan som att man red en helt ny häst oxå.

Tränade på lite av varje för att testa sadeln.I traven bumpade den lite bak men det blir nog bättre när den satt sig lite om ett tag men i galoppen var den kanon bra. Elviz kändes ovanligt bra för vikthjälperna. Stoppar och spinnen var riktigt bra faktiskt.



Av Katrine - 10 november 2008 19:25

Ja i lördags morse bar det av mot Vingåker. Elviz trodde nog det var dags för träning igen. Matte sa han vi var ju i Strängnäs i tisdags, det kan väl inte vara dags redan.

Nejdå vännen sa jag, vi ska åka och hämta din nya sadel och se om den passar. Okej då var det bara det sa han .


Oj vad fin den är. Verkar passa oxå. Provred en stund och sedan fick Tommy rida för att känna att allt verka ok. Elviz tycker att det känns lite knepigt när han suttit upp för han väger nog minst 40 kg mer än vad jag gör.

Men Elviz skötte sig bra.


Köpte även en ny padd, en sån där Tacky too. Ganska dyr tycker jag men verkar vara bra iaf. Gubben min inhandlade ett par Wrangler.


Sitter ju fortfarande vid min gamla dator men jag lovar att det snart kommer bilder på min nya fina sadel!!!!




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards