Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

ORSAK

Av Katrine - 19 januari 2011 19:40

Jag kan inte för mitt liv begripa vart tiden tar vägen. Men det är väl inte meningen heller.

Allt har flutit på med ridningen tills det jävla tövädret kom. Elviz har tagit sig fram bra utan skor men nu går det knappt att få ut dem i hagen. Diva hade oxå lagom fått lite jobb i benen då det blev skit väder. Jaja, det är inte fel då det blir varmare men när det sen fryser på igen så är det bra isssssss och snön stenhård av skare. Elviz får då på skorna igen på måndag så dä så!


Ja nu har en plan till även skitit sig. Sen jag köpt Diva ( juli -08) då hon var typ en månad gammal så var min plan att hon skulle på inridning/tillridning hos Anders, men vad händer?? Jo, nu när jag pinglar dit och vill boka  så får jag veta att Anders ska flytta utomlands. J....r! Så just nu går min arma hjärna på högvarv hur jag ska göra. Men det finns ju en lösning på allt sägs det eller?


Jaha, sen då? Jo kom hem från en tuff dag på jobbet. Gubben min hade varit snäll o mockat. Tack!

Käkade lite, knallade sen ut i stallet och fixade med allt foder. Hade tänkte halka in med hästarna och borsta dem ordentligt men jag var så förbaskat trött att jag gick in istället. Tur att de inte dör av det iaf.

Sov lite taskigt i natt. Orsak 1: Fullmåne Orsak 2: en hund som gnällde, han var till veterinären igår kväll och fick sina tänder fixade från tandsten och då fick han ONT i sitt lilla lår där han fick spruta. Stackars liten.


Sitter här o känner att jag börjar få ont i halsen. Det går inte, har fått nog av sjukdom. Nu är det någon annans tur. Måste köra " JAG ÄR INTE SjUK" meditation eller nått sånt. Ah Orsak 3 att jag är så trött kanske är förkylning på G.

Jo det finns en orsak 4 oxå  då senaste blodproverna visade att nu var det för lite av det som var för mycket. Tur att sänkan var helt bra nu iaf.


Jaha, då var man hungrig igen. Säger som min mamma sa : så sjuk så sjuk men ack så matfrisk:).

Jo, jag kan faktiskt äta nästan jämt. Tur att man rör sig så pass mycket som jag gör. Kan äta en hel stor pizza, så min gubbe säger att jag måste ha världens största mage inuti. Dax att börja röra mig ännu mer för annars blir det nog världens största mage även utanpå.


God natt !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katrine - 26 februari 2011 19:15


   GRATTIS Julia på 5 års dagen, kramizar Farmor o Farfar

Av Katrine - 17 februari 2011 17:43


    Diva 1 månad juli-08 Till er som undrar så gick det bra med kolikhästen. Kan väl säga som punkt 1 att jag är så in i h.....e glad att jag hade ledig dag o var hemma. Vad som annars kunnat hända med min blivande stjärna vet ingen. Hon hade ...

Av Katrine - 11 februari 2011 10:58

Tog mig med nöd o näppe hem efter kvällsjobbet i går kväll. Var lite orolig att jag inte skulle ta mig in på skogvägen hem ca 1,6 km för skulle jag bli fast o få lov att gå hem då har jag nog valt att sova i bilen . Varför det då ? Jo för ca 1½ vecka...

Av Katrine - 10 februari 2011 10:45


   Då har ett år redan gått sedan Haadyah alias Morsan hastigt fick lämna oss för vidare färd mot hästarna himmel. Tänker ofta på dig, när de andra kusarna gör nått tokigt så tänker jag alltid att si o så skulle Morsan gjort. Du var ju klippan i ...

Av Katrine - 9 februari 2011 19:02


Jo, kunde just tänka mig det. Provsvaren var inte helt till belåtenhet så nu har tant doktorn satt in medicin så förhoppningsvis ska jag känna mig bättre om ett tag.   Jobbat helgen som var o den var bra trots att vi har  mycket att göra. Är väl ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards