Alla inlägg under januari 2009

Av Katrine - 30 januari 2009 12:25

Ja då har halva dagen gått. Märkligt vilken hastighet det är på klockan ibland. Ska jobba helg, börjar kl 14.15 idag och går av söndag kl.21:00 Är väl ledig några timmar hit o dit emellan passen men det blir inte så mycket gjort då inte. Kanske jag hinner rida på söndag när jag är ledig några timmar mitt på dagen.

Har iaf varit i stallet hela förmiddagen och mockat, haft in nytt strö i boxarna och packat , vägt hö så det räcker till måndag morgon.

Förhoppningsvis så mockar gubben min i helgen när jag jobbar. Bara att hålla tummarna.


När jag gick in från stallet så passerade jag hagarn o kunde inte låta bli att fota Diva när jag nu hade kameran i fickan. Hann ta ett på lite håll där hon stod i den djupa snön. Men ganska snart var hon framme hos mig och då blev fotot betydligt närmare. Söt frostig mula hade hon iaf.


Av Katrine - 29 januari 2009 21:00

Idag har jag o stordotra Åsa varit ner till Strängnäs och ridit lektion för Anders Josefsson. Köper kraftfoder av Anders (se länk nedan)o nu var det dags att fylla på så då passade Åsa på att följa med o rida. Vi hade köpt ett presentkort på en lektion när hon fyllde år. Eftersom det är så jävla skithalt så fick Elviz stanna hemma såjag red oxå en quarter.

Det var jätte kul, jag red en 5 årig dotter till Silver`n hickory. Kommer från USA o är utbildad där. Tror hon heter Hickory lady lark. Kanon rolig att rida men jobba fick jag . Hade mycket bra stoppar och spinn.

Åsa red ett nyimporterat sto från tyskland. En riktigt snygg häst var det och duktig. Åsa lär få träningsvärk iaf, ett år sen hon red senast. (hahaha).


Kraftfodret som Elviz och Diva äter är Vidbeak Dangro hestekraft extra

http://www.dangro.com/.

Ett ganska dyrt foder men är jätte bra så det är värt priset + att jag får åka långt för att hämta.

De äter det plus lite havre, de andra hästarna äter Granngårdens havrefria Musli.


Tack Åsa för en trevlig dag, det gör vi om!

Av Katrine - 28 januari 2009 18:25

Nu är jag trött, skönt trött faktiskt. Varit ledig idag. Hästarna åkte ut i hagarna kl 06.30 Mockade , gick sen in o käkade frulle. Dålig frulle idag, hade slut på mini yougurt Björnbär/ vanilj. Min favvo frulle. Den med All bran i är absolut godast. Blev kaffe och ett par mackor.

Kilade in i duschen och sen drog jag ner till Skinnsberg till gymmet. Började träna strax efter kl 9. Startade på löparbandet. Sprang 5 km. Höll ett 7 min/km tempo. Kändes lagom.

Sen klättrade jag upp på cykeln. Där blev det 10 km. Fixade 40 situp oxå innan jag tyckte det räckte. Vågade inte köra nått som man var tvungen att använda händerna eftersom jag nyss fått kortison i tummen.


Hann hälsa på farsgubben en kortis innan jag skulle handla lite. Det ekar nämligen när man öppnar kylskåpet, så det behöver fyllas på.


Ja då blev det eftermiddag i en hast. Packa hö som vanligt, sen dags för ridningen. Eftersom vägen här hemma trafikeras av en massa timmerbilar hela dagarna så valde jag att rida i paddocken idag oxå. Inte så kul att möta lastbilarna när det är så förbaskat halt. De åker ju inte sakta heller.

Gick hyffsat, Elviz tycker det ät lite jobbogt att få lov att börja böja sig i de vinterstela sidorna.

Idag var det gammeltanternas tur att bli ompysslade. Diva stod med huvudet över boxdörren och var lite avundsjuk. Smågnäggade när jag passerade. Var tvungen att gå in till henne o klia lite o tala om att det inte var hennes tur idag. Hon är så söt!


Tänk så liten hon var i juli = fotot

Av Katrine - 27 januari 2009 20:09

Då är det snart slut på januari oxå, lönen dimper ner på bankkontot. Inte dumt alls!

Jobbade idag trots att jag skulle enligt doktorns rekommendationer ta det lite lugnt med tummen några dagar. Men jag har ju så schyssta arbetskamrater så jag kunde vara där o göra så gott jag kunde. Gick fint!


Efter att kommit hem och varit ut o mockat så sadlade jag Elviz. Red en stund i paddocken. Tur att jag är westernryttare. Rider med höger hand (har ont i vänster). Ganska mycket snö men efter några varv så blev det ett spår upptrampat kunde t.o.m galoppera lite. Ganska jobbigt tyckte Elviz.

Longerade Liberia en stund oxå. Hon har så rysligt mycket energi.

Pysslade med lilla Diva oxå. Gammeltanterna får vänta tills i morgon.

Av Katrine - 26 januari 2009 20:03

Ja idag var det dax, efter jobbet hade jag tid hos farbror doktorn.

Han konstaterade att det bara var att ge tummen en ny kortisonspruta.

Den är ju lite sliten så inget annat finns att göra. Förberedde mig att det skulle göra helvetiskt ont för det gjorde det förra gången. Satte mig på andra handen så att jag inte skulle klippa till doktorn om det gjorde ont. Men faktiskt, ja lite synd egentligen så gjorde det bara ganska ont. Ju ondare det gör desto bättre sägs det för då sitter sprutan rätt i leden. Får hoppas det blir bättre iaf så jag klarar mig ett tag.

Av Katrine - 25 januari 2009 17:01

Fixade allt i stallet redan på morgonen. Red sen ut en sväng på 1 timme. Det snöade men var inte kallt. Tog rundan i Patronskogen. Spanade efter vargspår men såg inga. Det enda jag såg var en vettskrämd älg som for iväg då vi kom.

Det var en härlig tur, det tyckte nog båda jag o Elviz . Passade på att galoppera i snön. Han är ju nämligen ganska pigg så då känns det lite säkrare att galoppera i djup snö då han snabbare blir trött. Men han skötte sig utmärkt, njöt i fulla drag.

Kollade på lite skidåkning på tv på em. Man måste ju vila nån gång säger dom som vet.

Hälsade på hos stordotra Åsa , Nikki hon dök på mig innan jag hann in och ville att vi skulle spela spel och lägga pussel. Lite hann vi iaf.



Av Katrine - 24 januari 2009 17:00

Grattis min kära pappa Olle på 80 års dagen!

Av Katrine - 23 januari 2009 19:57

Lång ledig,  ja 3 dagar alltså. O som vanligt den första dagen så går tåget i mitt huvud i raketfart, allt jag vill hinna göra - allt jag bör göra - allt jag måste hinna göra. Fy fan (ursäkta) tänk att jag inte bara kan njuta av att vara ledig. På jobbet känner jag nästan aldrig av detta, inte på samma vis iaf. Jag andas o andas men luften går bara halvvägs ner, når aldrig lungorna. Drygt, men så när första lediga dagen passerat så är allt bra. Mysko som fan... Funderar på att hoppa över första dagen hur nu de ska gå till.


Hade tid på banken idag, skulle fixa till mitt pensionssparande. ( om den nu kommer att behövas). Tog alldeles för lång tid , hela 1½ timme. Men det var faktiskt intressant. Jag har haft noll koll tidigare men jag gillar ju siffror så nu ska jag bli duktigare.

Hem o fodra lunch hö och inta ett par mackor i all hast. Sen var det bara att dra iväg igen. Behöver fylla på i kylskåpet som gapade tomt. Fixa en blomma oxå, min älskade pappa fyller 80 år i morgon.


Väl hemma så blev det ett par baljor kaffe innan jag skulle ut o ha ner hö från skullen och packa det. Packar i typ ikea kassar o väger. Idag behövs ingen gym träning det har jag fått ändå. Men långpromenaden hoppade jag idag, hade vargen i huvudet. Så jag väntar nog med det tills han inte varit synlig på ett tag! Måste kolla noga om jag ser nå spår när jag rider. Rädd då, nä inte så farligt. Elviz har broddar att spraka med o jag har kniven i fickan (ler).

Tog in kusarna redan vid halv 4. Hann rida Elviz en halvtimme i stora rasthagen. Tror det är is under snön i paddocken. Gick väl så där. Lite ojämnt och han blir lite för busig när vi är i en hage. Lite skritt jobb och lite trav blev det iaf.


Sen var det Divas tur idag att bli ompysslad. De andra fick vara. Tänkte ta det lite lugnt med tummen . Hon gillar verkligen att bli borstad nu. Stå o vilar på ena bakbenet. Ser såååååå sööööööt ut. Idag så gjorde jag fyra små flätor längst fram så att manen ska lägga sig fint på en sida. O sååååå sööööt hon blev. De blev korta o står lite rakt ut. Ska fota i morgon.

 Jaha nu blev det kväller och fredag dessutom = pizza.

Det var gott men godast var nog glassen som jag glufsade på under Let`s dance.

Snabeldraken fick vila även idag. Men dammråttorna vill väl oxå leva. Just nu har de förökat sig skit mycket men ska väl försöka i morgon att ge dem en match. Tvinga in dem i snabeldrake röret o ner i påsen.


Kram o god natt!




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards