Alla inlägg under april 2010

Av Katrine - 16 april 2010 15:00

  

Grattis på 25 årsdagen Lill Dotra Ulrika!

Av Katrine - 10 april 2010 12:32

  

Yes, äntligen så har jag fått ta bort bandaget från handen o tummen är fri från stygnen.   Var till ortopeden i går.

Handen ser alldeles tunn o eländig ut. Finns inte en gnutta kött kvar på den som ens skulle kunna intressera en kannibal eller så.

Torr o fnöskig som på en gammal gumma på 100 år.   Blev besök hos arbetsterapeuten oxå o fick träningsprogram.

Jag min dumma nöt  ( )trodde jag skulle kunna gå o jobba i morgon söndag men det var inte aktuellt. Blev sjukskriven månaden ut. Fan vad tråkigt, men nu ska det tränas så jag blir stark som en oxe . Tyvärr så sa min doktor att det inte alls var säker att op. hade lyckats . Då väntar steloperation av tummen. Bara hoppas på tur alltså. Ja iaf i några år sen blir det väl iaf en sån op. då det de gjorde nu inte håller allt för länge. MORR!


Nått jag inte är happy över är att vi nu är uppe i en summa på ca 28 000 kr på inhandlat grov foder till hästarna denna vinter + att vi haft lite eget oxå. Gubben hämtade hö denna sväng då det börjar bli för varmt att fodra med hösilage. Hinner inte göra av med en hel bal innan den blir dålig. Så den sista är inne nu o sen blir det hö. Hittade iaf ett fint hö t.o.m "ekologiskt" odlat.


Fotot idag visar mina underbara "små" siamesiska badrumskatter. Nja, de är väl inte siamesiska men badrumskatter är de iaf. Här ligger de o leker i handfatet.


OBS! Har två hästar till salu fortfarande, ev. kan de lämnas till mycket duktig western eller distansryttare på foder.




Av Katrine - 2 april 2010 10:23

Glad påsk, för det är väl så man säger nu eller??

Här blir väl påsken lika ensam, tyst o urtråkig som julen var. Funderar starkt på att stryka alla liknande helger ur min almanacka för de är ju hur jävla onödiga som helst.

Nåja tur att man har sina små älskade "kattungar", jaja de är väl inte så små längre men de kommer alltid att va mina små kattungar. De har nog räddat mitt liv denna helvetiskt jobbiga vinter. De förgyller min dag.

Under påsk har de sin syster Mimmi här o leker med dem o snart kommer systrarna Puma o Pantera hem från norr o leker med dem, blir väl om nån vecka.


Ont har jag ännu i min näve oxå. Om en vecka ska jag på återbesök o ta bort stygnen. Längtar, hoppas jag får börja röra på tummen sen. Min stackars vänstra underarm har blivit sååååååå smal o eländig.


Var till jobbet o hälsade på i går. det verkade lite rörigt men jag längtar verkligen dit ändå. Så sjukt tråkigt att gå här o prata med sig själv. Gubben är ju hemma o är ledig men man pratar väl inte så mycket efter över 30 år tillsammans.


Man hinner fundera ganska mycket oxå, kanske mest i onödan faktiskt.


Fundering 1: Tänk att det finns människor som är långsintare än vad jag är

Fundering 2: Tänk att det finns de som MÅSTE överdriva, förvränga o ljuga dagligen

Fundering 3: Varför måste människan ärva mest av sina föräldrars DÅLIGA egenskaper


Förresten så i söndags var jag på kurs i Bysala. Kroppsspråk o kommunikation med häst. Skulle haft häst med men insåg att det skulle bli lite jobbigt med näven i paket. Kursen var iaf väldigt givande o intressant. Ska absolut ha med häst nästa gång.


Än en gång GLAD PÅSK på er alla som firar.




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards