Direktlänk till inlägg 1 november 2010

Måste ha tappat

Av Katrine - 1 november 2010 20:39

Ja som sagt var så tror jag att jag tappat förståndet, totalt ur pucko typ. Ja ja jag vet att det finns de som redan tycker det men  det skiter jag i men nu börjar jag fan fundera själv på det oxå o då är det riktigt illa.


Började måndagen med att kliva upp en halvtimme innan klockan skulle ringa. Så kl 04.45 drack jag kaffe. Hur knäppt är väl inte det???

Efter det sedvanliga stöket med att fått ut kusarna så bar det av mot jobbet. Drygt som vanligt då det är måndag o naturligtvis så var vi en personal kort till att börja med.

Har som vanligt huvudet fullt av måsten men som tur är så kan jag nästan fullt ut lägga det på hyllan när jag jobbar. Vill så gärna att de gamla ska få det så bra som möjligt. Men så fort jag lämnar byggnaden så börjar allt mala på igen med MÅSTEN. När första foten sen kliver in i bilen så är tankarna ett steg före i alla moment.


Vrooooom, hemma efter en kvart. Ut med doggen, in igen för att hoppa i stallkläderna. Samtidigt som jag flyger i långkallingarna så kollar jag mailen. Sliter åt mig en banan som jag slukar på vägen ner i källaren.

Kallt inne, ska jag tända i pannan? Nä, jag fryser gärna lite  bättre att hästarna får sin hösilge stackare de kanske är hungriga. Bara att acceptera, JAG ÄR NR 2 i mina ögon.


Medan hästarna käkar så mockar jag de fem boxarna. Skynda skynda, vill så gärna hinna ut med Diva en sväng innan det blir mörkt.

In med Diva , på med sadeln och ut på en promenix.

Åter i stallet var det dax att packa hösilage.

Med fullt ös så kom de andra hästarna in och fick all lera bortborstad.


Började märka av att magen var ganska tom, käkade. Upptäkte att klockan inte var så mycket så det blev ett snabbesök hos sonen 5 mil söderut.


Dax att fodra hästarna igen o sen gott folk fick JAG kila in i duschen.


Jag kanske är lite PUCKO men fan så snabb o effektiv.


Time to sleep om jag om några få timmar ska börja planera för morgondagen, nej förresten det har jag nog redan gjort. Pucko pucko!!!!


 
 
Sarah

Sarah

2 november 2010 21:35

Du får inte stressa så mycket Katrine! Det kan bara sluta på ett sätt och det är att du kommer att gå in i väggen till slut! Se till att ta hand om dig själv också:) Kram från Värmland!

http://www.stallsf.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katrine - 26 februari 2011 19:15


   GRATTIS Julia på 5 års dagen, kramizar Farmor o Farfar

Av Katrine - 17 februari 2011 17:43


    Diva 1 månad juli-08 Till er som undrar så gick det bra med kolikhästen. Kan väl säga som punkt 1 att jag är så in i h.....e glad att jag hade ledig dag o var hemma. Vad som annars kunnat hända med min blivande stjärna vet ingen. Hon hade ...

Av Katrine - 11 februari 2011 10:58

Tog mig med nöd o näppe hem efter kvällsjobbet i går kväll. Var lite orolig att jag inte skulle ta mig in på skogvägen hem ca 1,6 km för skulle jag bli fast o få lov att gå hem då har jag nog valt att sova i bilen . Varför det då ? Jo för ca 1½ vecka...

Av Katrine - 10 februari 2011 10:45


   Då har ett år redan gått sedan Haadyah alias Morsan hastigt fick lämna oss för vidare färd mot hästarna himmel. Tänker ofta på dig, när de andra kusarna gör nått tokigt så tänker jag alltid att si o så skulle Morsan gjort. Du var ju klippan i ...

Av Katrine - 9 februari 2011 19:02


Jo, kunde just tänka mig det. Provsvaren var inte helt till belåtenhet så nu har tant doktorn satt in medicin så förhoppningsvis ska jag känna mig bättre om ett tag.   Jobbat helgen som var o den var bra trots att vi har  mycket att göra. Är väl ...

Ovido - Quiz & Flashcards