Alla inlägg under december 2008

Av Katrine - 7 december 2008 08:24

Ja inte fick vi tillbaka nån ström igår kväll inte. Nej men kl.04.25 i morse vaknade jag av det gick igång. Frysen tjuter så det var bara att kliv upp och slå av larmet.

 Det snöar fortfarande, det är ljust o fint men det ska tydligen bli varmt nästa vecka så då blir det väl bara massa is igen. Kanske dags att ringa hovslagaren så Elviz får vinterskor , brodd o snösulor på. Han har ju fått gå barfota ett tag iaf.

Av Katrine - 6 december 2008 00:00

Host, host. Fan vad trökigt att va hängig. Jobbar hellre svinhårt;): Nåja tur  att det bara är fökylning, kunde varit värre.

Gubben min for runt och städade. Städade under möbler och torkade element. Sånt som man gör vääääääääldigt sällan. Tittade mest på. Sorterade lite papper och kastade massa skit.  Det var ju inte så ansträngande. Snön faller oavbrutet. Strömmen försvann till o från. På em var den borta ett par timmar. Tog in kusarna redan kl. 15 för det blir så väldigt mörkt i stallet när det ej är ström och de blir väldigt misstänksamma först.


Skulle kolla på Stjärnor på is men efter en halv timme försvann strömmen igen och det var bara att gå o lägga sig. Hm livet på landet:(:


En vecka kvar!!!!!

Av Katrine - 5 december 2008 18:26

Stackars mig! Nä så illa är det inte men lite matt i pälsen är jag nog allt.

Hemma från jobbet , o det hör absolut inte till vanligheterna. Jag brukar sitta på sängkanten och utföra nån form av meditation och intala mig att jag inte är sjuk men den här gången gick det inte!


Har suttit med datorn i knät och rensat bland alla foton. Då hittade jag dagens bild som min sonhustru Jessika tog då hon var med till Strängnäs när jag tränade. Undrar vilka höga makter jag tillkallar???


8 dagar kvar!!!

Av Katrine - 4 december 2008 20:30

Blä, känner mig ganska mossig. Hoppas jag är bättre i morgon, ska ju jobba helg o jag gillar inte att få lov att sjukskriva mig.

I kväll har vi varit och grattat Lilldotra`s sambo Micke för han fyllde år igår. De bjöd på en jätte smarrig hemgjord smögåstårta.


9 dagar kvar!!

Av Katrine - 3 december 2008 17:54

Jaha då har snart onsdagen gått. Ledig i dag. Tur det för jag har jätte ont i halsen. Inatt gick det inte att svälja vatten ens. Har iaf varit och handlat kraftfoder. Elviz har fått vila både idag och igår. I måndags hann jag rida en kortis innan det var becksvart ute. I skogen blir det mörk väldigt fort.


Nedräkningen har börjat tills jag får hämta hem DIVA. Bara 10 dagar kvar!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards