Direktlänk till inlägg 20 augusti 2009

Alla mina män ......som bor hemma

Av Katrine - 20 augusti 2009 19:37

Ha ha nu lurade jag er allt, men faktum är att idag har jag varit gift med en av dem i 26 år. Inte illa va`?

Vi har just kommit hem från en mycket god middag på järnvägsrestaurangen. Lite ska man väl fira iaf!


Min andra man som egentligen får mer tid än min äkta hälft är ju som de flesta vet min underbara vita springare Elviz. Red ut en sväng idag i skogen, nått som han verkligen älskar. Lufsar på med spetsade öron så nästan topparna slår ihop. Red rakt på en älg o det enda Elviz gjorde var att rycka till med en örat när det brakade till om älgen. Vi älskar såna ridturer som idag.

Min tredje man är vår underbara svarta jycke Oliver . Han vaktar huset varje dag vi är på arbetet och skulle nog försvara allt med sina vassa tänder. Han älskar oss och alla de våra såsom barn o barnbarn. Men är det andra barn med som stimmar så gillar han det inte. Tror att våra närmaste kan skadas o då är han mer på hugget så att säga.


Sen får vi ju inte glömma den fjärde som inte varit hos oss mer än fem månader och det är Krut den förskräcklige. Nej då han är inte förskräcklig men han håller sin stoflock med järnhand eller hov för han är ju en shettis. Idag när jag kom från jobbet så såg jag att staketet hängde lite i deras hage. Stona var på rätt på plats med Krutte han hade krupit under och försåg sig med godare gräs än de andra. Såg att han hade nog gjort så fler gånger för det var en lite stig där.

Tog in alla för att byta hage. Tydligen slut på bete i deras hage och även om allihopa är tjocka så är de väl hungriga ändå.

Sen har vi ju två pöjkar till i familjen och de är våra kattor Tusse o Tudde som ser till att vi får kliva i nån gammal råttmage varje dag på verandan.


I morse föddes fem små söta kattungar. Det var vår Wilma som fick dem. Hon ska få behålla alla denna gång o tre är redan tingade. Är det nån som läser här o är sugen på  en söt liten misse så ring mig!!

 
 
Ingen bild

jessie

21 augusti 2009 10:02

Grattis till era 26 år som gifta=)
Åhhh hörde det va 5 st=)
Jasså han är en liten rymmare haha,han kände säg väll"mager" asg not
kram

 
Pernilla

Pernilla

21 augusti 2009 15:44

Ja ha du Krut tar sig ut...
Sätt på rejält med ström,han har aldrig gått ut här,men du såg ju vilket stängsel jag har!!mvh pernilla

http://123minsida.se/stuterialvasen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katrine - 26 februari 2011 19:15


   GRATTIS Julia på 5 års dagen, kramizar Farmor o Farfar

Av Katrine - 17 februari 2011 17:43


    Diva 1 månad juli-08 Till er som undrar så gick det bra med kolikhästen. Kan väl säga som punkt 1 att jag är så in i h.....e glad att jag hade ledig dag o var hemma. Vad som annars kunnat hända med min blivande stjärna vet ingen. Hon hade ...

Av Katrine - 11 februari 2011 10:58

Tog mig med nöd o näppe hem efter kvällsjobbet i går kväll. Var lite orolig att jag inte skulle ta mig in på skogvägen hem ca 1,6 km för skulle jag bli fast o få lov att gå hem då har jag nog valt att sova i bilen . Varför det då ? Jo för ca 1½ vecka...

Av Katrine - 10 februari 2011 10:45


   Då har ett år redan gått sedan Haadyah alias Morsan hastigt fick lämna oss för vidare färd mot hästarna himmel. Tänker ofta på dig, när de andra kusarna gör nått tokigt så tänker jag alltid att si o så skulle Morsan gjort. Du var ju klippan i ...

Av Katrine - 9 februari 2011 19:02


Jo, kunde just tänka mig det. Provsvaren var inte helt till belåtenhet så nu har tant doktorn satt in medicin så förhoppningsvis ska jag känna mig bättre om ett tag.   Jobbat helgen som var o den var bra trots att vi har  mycket att göra. Är väl ...

Ovido - Quiz & Flashcards